مهم‌ترین اعترافات اوزیل: بارسلونا زیباترین تیم بود/ پدرم انسان کاملی نیست

مهم‌ترین اعترافات اوزیل: بارسلونا زیباترین تیم بود/ پدرم انسان کاملی نیست

پایگاه خبری فوتبالی – رسانه مارکا مهم‌ترین اعترافات و اتفاقات زندگی مسوت اوزیل را بررسی کرده است.
به گزارش فوتبالی، مسوت اوزیل که یکی از خلاق‌ترین بازیکنان فوتبال در دنیاست همیشه حواشی زیادی را در اطراف خود حس کرده. از بازی زیر نظر مورینیو تا جملات زیادی که در رسانه‌ها بیان کرده است. به همین دلیل رسانه مارکا مهم ترین اعترافات و جملات بیان شده توسط اوزیل را بررسی کرده که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.
تنیس روی میز
ممکن بود اوزیل را هیچ وقت در زمین چمن نبینیم. او می‌گوید: در تنیس روی میز فوق‌العاده بودم. مخصوصا زمانی که ۱۱ یا ۱۲ سال داشتم. یک بار فوتبال را برای ۳ ماه کنار گذاشتم تا بتوانم همه را در اولین تورنمنتم شکست دهم اما چیزی نبود که بخواهم در آینده به آن فکر کنم. من به فوتبال نیاز داشتم. در آن زمان تنها مدتی از پینگ پونگ لذت می‌بردم.
پیوستن به رئال
صحبت با مورینیو باعث شده مسوت به رئال بپیوندد. او می‌گوید: بعد از جام جهانی ۲۰۱۰، رئال مادرید، بارسلونا، آرسنال، بایرن مونیخ و منچستریونایتد من را می‌خواستند. تیم مورد علاقه من بارسلونا بود. هیچ وقت تیمی به زیبایی آن‌ها ندیده بودم تصور می‌کردم با آن‌ها قرارداد امضا می‌کنم اما به نظر می‌رسید گواردیولا علاقه زیادی به من ندارد. غیبت او برایم مشکوک بود و به من می‌گفتن او در تعطیلات به سر می‌برد. مورینیو اما بسیار متقاعدکننده و مانند یک دوست رفتار می‌کرد. او دقیقا در جناح مخالف بارسلونا بود. بنابراین تصمیم گرفتم به رئال بروم.

دوران حضور در رئال
زیدان همیشه اسطوره اوزیل بوده است. اوزیل در این رابطه می‌گوید: زمانی که به رئال پیوستم نگرانی فراوانی داشتم زیرا باشگاه بسیار بزرگی پیش رویم بود و همیشه رویای حضور در آن‌جا را به دلیل حضور اسطوره‌ام، زیدان داشتم. وقتی عضو تازه یک رختکن می‌شوید استرس دارید زیرا بازیکنان بزرگی در آن‌جا حضور دارند. وقتی با زیدان ملاقات کردم نگرانی فراوانی داشتم و لحظه مهم برای من بود. مخفی نمی‌کنم. قلبم برای رئال مادرید می‌‌زند.برای رئال بازی کرده‌ام و دوستان زیادی در آن‌جا دارم.
جدایی مورینیو
آخرین فصل مورینیو در رختکن همه چیز خوب نبود و بازیکنانی چون اوزیل، کاسیاس و راموس علیه او بودند. اوزیل در کتاب زندگی خود نوشته: پس از پایان نیمه اول مقابل لاکرونیا، مورینیو جلوی من را گرفت و با چشمان تیره‌اش به من نگاه کرد «فکر می‌کنی پاس خوب دادن کفایت می‌کند؟ فکر می‌کنی نیمی از پاس‌هایت را به درستی به مقصد برسانی کفایت می‌کند؟ می‌دانی یعنی چه؟» و منتظر پاسخ من بود. من از او در آن زمان متنفر بودم اگر چه در واقعیت دوستش داشتم. به او گفتم اگر انقدر خوب هستی خودت لباس من را بپوش و به زمین برو. مورینیو در پاسخ من گفت: «به همین راحتی جا می‌زنی؟ تو یک ترسو هستی. چه چیزی می‌خواهی؟ یک دوش آب‌گرم؟ می‌خواهی تنها باشی یا می‌خواهی به من و هواداران نشان بدهی چه کار توانی انجام دهی؟ تو یک بزدلی. به تو نیازی نداریم. برو دوش بگیر». من هم حوله‌ام را برداشتم و با خودش به طرف حمام رفتیم. حتی یک کلمه هم حرف نمی‌زدیم. پس از آن از او پیش روی راموس و دیگر اعضای تیم عذرخواهی کردم.
و.ن: راموس برای حمایت از اوزیل در نیمه دوم بازی، زیر پیراهنش لباس اوزیل را بر تن کرده‌ بود که شماره ۱۰ او کاملا مشخص بود.

پدر اوزیل و پرز
مسوت اوزیل پدر خودش را در مسئله جدایی از رئال مقصر می‌داند. او در توئیتر خود گفته: جدایی از رئال یکی از سخت‌ترین تصمیمات زندگی من بود. رویای فتح لیگ قهرمانان را داشتم. پدرم انسان کاملی نیست و مذاکرات برای او بزرگ‌تر از حدش است. ما به رئال چیزی را گفتیم که تصور می کردیم منصفانه است و آن‌ها این مسئله را قبول نکردند. نباید با پرز لج‌بازی کرد. پدرم حتی توئیتر من را بست و من میلیون‌ها طرفدار را از دست دادم. جداییم از او به خوبی پیش نرفت و کار به دادگاه کشید زیرا پای حق کمیسیون آدیداس در میان بود.
جدایی از تیم ملی
اوزیل به دلیل عکس با رجب طیب اردوغا، رئیس جمهور ترکیه از تیم ملی آلمان کنار گذاشته شد. او گفته: زمانی که برنده هستیم من یک آلمانی هستم اما وقتی شکست می‌خوریم از من به عنوان یک مهاجر نام‌ برده می‌شود. با قلبم و پس از در نظر گرفتن اتفاقات پیش آمده، باید بگویم دیگر برای آلمان بازی نمی‌کنم زیرا احساس می‌کنم مورد نژادپرستی قرار می‌گیرم و احترامی مشاهده نمی‌کنم. همیشه با افتخار پیراهن آلمان را پوشیدم اما دیگر این کار را نمی کنم. مدیران در آلمان احترام نگذاشتند زیرا رگ و ریشه‌ای ترکیه‌ای دارم و من را به حضور در پروگاندای سیاسی متهم کردند. من دو قلب دارم. یک قلب آلمانی و یک قلب ترکیه‌ای. چرا هنوز برخی افراد قبول نمی‌کنند من یک آلمانی هستم؟

1101