خبر ویژه/ تهدید جدید فدراسیون فوتبال توسط نامه سوم AFC؛ چرا نامه های AFC را اشتباه درک می کنید؟

خبر ویژه/ تهدید جدید فدراسیون فوتبال توسط نامه سوم AFC؛ چرا نامه های AFC را اشتباه درک می کنید؟

پایگاه خبری فوتبالی- کنفدراسیون فوتبال آسیا، نامه سومش را درباره انتخاب نبی به فدراسیون فوتبال فرستاده است.

به گزارش فوتبالی، متن این نامه که تهدیدآمیز به نظر می رسد و در اختیار فوتبالی قرار گرفته است و خطاب به شخص خاصی در فدراسیون فوتبال فرستاده نشده و به ایمیل حمیرا اسدی رییس دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال فرستاده شده به این شرح است:

آقا یا خانم عزیز

 با استناد به نامه شما به تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۰ و مکاتبات قبلی بین AFC و فدراسیون فوتبال ایران در مورد موضوع مذکور(انتخاب سرپرست دبیرکلی) می‌خواهیم توجه جدی شما را به نگرانی‌های عمیق ما درباره نقض تعدادی از ماده های  اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران  جلب کنیم. 

در حالی که انتخاب سرپرست دبیرکلی حق ویژه هیات رییسه فدراسیون فوتبال ایران است، ای اف سی نگران است که روند انتخاب بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران نباشد. ای اف سی به صورت مداوم تخلفات انتخاب سرپرست جدید دبیرکلی را در مکاتبات با شما مورد اشاره قرار داده است. مشخص است که فدراسیون فوتبال ایران آماده پذیرش یا درک موارد مذکور نیست. بدترین نکته این است که فدراسیون فوتبال ایران در درک و تفسیر از محتوای نامه های ای اف سی دچار اشتباه شده است تا شرایط حادتر شود.

ای اف سی مدارک و شواهدی را از منابع معتبر خود در اختیار دارد که اعلام کرده اند که انتصاب سرپرست جدید دبیرکلی و استعفای اعلام شده آقای ابراهیم شکوری با اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال ایران در تضاد بوده است.

باید به موضع قاطعانه ای‌اف‌سی تاکید کنیم که همچنان آقای ابراهیم شکوری را به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ایران به رسمیت می شناسیم و امیدواریم که فدراسیون فوتبال ایران اهمیت پایبندی به اساسنامه و راهنمایی های ارائه شده توسط ای اف سی را درک کند تا هیچ درگیری یا چالش قانونی در آینده ایجاد نشود."

به نظر می رسد منظور ای اف سی از چالش های بیشتر ارجاع پرونده فدراسیون فوتبال به کمیته های حقوقی ای اف سی مثل انضباطی و اخلاق است که ممکن است فدراسیون فوتبال را به تخلفات اداری متهم کند. البته در نامه حرفی از تعلیق نیست اما برخی رسانه ها گمانه زنی کرده اند که فدراسیون فوتبال ممکن است تعلیق شود. به این ترتیب ای اف سی همچنان شکوری را به عنوان سرپرست دبیرکلی قبول دارد و به هیچ وجه قبول نمی کند که نبی سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال شود. 

این نامه به نوعی نشان می دهد که ای اف سی روی مسایل اداری فدراسیون فوتبال ایران زوم کرده و در سطح انتخاب ساده ای مثل انتخاب سرپرست دبیرکلی و نه حتی خود دبیرکل هم دخالت و نظارت می کند. 

فدراسیونی که فیفا اجازه انتخاباتش را به دلیل عدم اصلاح اساسنامه نمی دهد و ای اف سی هم اجازه انتصاب و انتخاب سرپرست دبیرکلی اش را به دلیل تخلفات اداری و اساسنامه ای!

1984