برگزاری نخستین جلسه کمیته زنان کنفدراسیون فوتبال آسیا

برگزاری نخستین جلسه کمیته زنان کنفدراسیون فوتبال آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال از برگزاری نخستین جلسه کمیته زنان کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) بصورت آنلاین خبر داد و گفت: در این نشست بررسی‌هایی در مورد مباحثی همچون مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و دیدارهای تدارکاتی انجام شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، «شهره موسوی» اظهار داشت: نخستین جلسه کمیته زنان کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور آنلاین برگزار شد. در این جلسه اعلام شد که مسابقات باشگاه‌های زنان در دور دوم آزمایشی در آبان‌ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد؛ تیم‌ها بصورت گزینشی از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شده‌اند و در صورت برگزاری موفقیت آمیز از سال ۲۰۲۳ دعوت‌نامه شرکت در مسابقات برای تمام تیم‌های آسیایی ارسال خواهد شد و تمام کشورهایی که در بخش مسابقات لیگ فوتبال زنان فعال هستند با شرایط تعیین شده قادر به حضور در مسابقات خواهند بود.

وی افزود: در ادامه این جلسه درخصوص برنامه ۶ روزه مسابقات ۲۰۲۱ اطلاعاتی در اختیار اعضای کمیته قرار داده شد. همچنین مسابقات باشگاه‌ها در سال ۲۰۱۹ تنها با حضور چهار باشگاه برگزار شد و مقرر شده است امسال با حضور هشت باشگاه برگزار شود. 

نایب رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: همچنین کمیته زنان در نظر دارد فاز بعدی مسابقات باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۳ را با بیشتر از ۱۲ تیم و از سال ۲۰۲۵ با بیش از ۱۵ تیم برگزار کند. 

موسوی با بیام اینکه به دلیل میزبانی هند در فینال مسابقات، احتمال تعویق مسابقات مقدماتی و فینال وجود دارد، گفت: در جلسه امروز در این زمینه صحبت شد که با تعویق چند ماهه مسابقات امیدواریم شرایط کرونا در آسیا به ویژه هند بعنوان میزبان بهبود یابد البته تصمیم نهایی در این خصوص قطعا منوط به بررسی‌های بیشتر خواهد بود.

7474