عبدیان: اگر در استقلال مدیری باعث ضرر شده، وزارت ورزش باید پاسخگو باشد

عبدیان: اگر در استقلال مدیری باعث ضرر شده، وزارت ورزش باید پاسخگو باشد

پایگاه خبری فوتبالی- مهدی عبدیان از جمله افرادی است که بحث حضور او در هیات مدیره استقلال مطرح شده اما آن را نپذیرفته است.

به گزارش فوتبالی، مهدی عبدیان در گفت و گو با فوتبالی در  ارتباط با بحث اسپانسری استقلال گفت: هیچ وقت بحث اسپانسری مطرح نبوده چرا که تولیدات بنده صادراتی است و نیاز به تبلیغات ندارد.

وی در خصوص رد پیشنهاد حضور در هیات مدیره استقلال اظهار داشت: از زمان آقای افتخاری پیشنهاد حضور در هیات مدیره استقلال را به من دادند که قبول نکردم. آخرین پیشنهادی هم که برای حضور در هیات مدیره استقلال داشتم در تعطیلات عید بود که آن را نپذیرفتم. البته من افتخار می کنم که هوادار استقلال هستم اما تا زمانی که وضعیت مالی باشگاه تعیین تکلیف نشود نمی توان هیچ کاری انجام داد و به همین دلیل بنده حضور در هیات مدیره استقلال را قبول نکردم.

عبدیان اعلام کرد: به نظر من اول باید حساب های باشگاه شفاف و در آمدها و هزینه ها معلوم شود‌ دوم این که بدهی های باشگاه توسط دولت پرداخت شود چرا که بدهی هایی هم که به وجود آمده توسط مدیران دولتی به وجود آمده است. وقتی که انتصابات هیات مدیره و مدیر عامل دست وزارت خانه است، خودشان هم باید بدهی ها را تقبل کنند. 

سوم این که باشگاه هیات مدیره اقتصادی می خواهد و به مدیر عامل فوتبالی نیاز دارد تا موفق شود. صورت های مالی باید بررسی و منتشر شود تا اگر بدهی بود توسط هیات مدیره پرداخت شود.

وی در خصوص صحبت هایی مبنی بر خصوصی سازی سرخابی ها در سال جدید اظهار داشت: مطمئن باشید این اتفاق نمی افتد چرا که هیچ کسی نمی آید  پول به باشگاه هایی که شفافیت مالی ندارند پرداخت کند. تا زمانی که صورت حساب های استقلال و پرسپولیس مشخص نباشد آن ها خصوصی سازی نخواهند شد. حتی شرکت های خصوصی هم صورت حساب های مالی شان مشخص است و این اتفاق باید برای استقلال و پرسپولیس هم صورت بگیرد. 

عبدیان گفت: ۵ سال است که از نزدیک کنار استقلال هستم و می توانم بگویم بهترین سال های این تیم در زمان مدیریت افتخاری و توفیقی بود. آن زمان استقلال کم ترین حاشیه و بیشترین پرداختی را داشت و وقتی هم دچار حاشیه شد که شفر هواداران را مقابل مدیریت قرار داد و از این طریق توانست بازیکنان بی کیفیت خود را وارد تیم کند.

عبدیان در ادامه گفت: زمانی که با مسئولان استقلال صحبت کردم گفتم آکادمی را به ما بدهید خودمان در آمدزایی می کنیم و خرج و مخارجش را پرداخت می کنیم و به بزرگسالان هم بازیکن می دهیم. در آکادمی بازیکن داریم که در استقلال رشد می کند و بدون قراردادی با او داشته باشند می دهند به یک تیم دیگر و بعد می روند با قرارداد میلیاردی او را می آورند.

عضو سابق اقتصادی استقلال در ادامه گفت: من وقتی در شرکت خودم شخصی را به عنوان مدیر انتخاب کنم و او ضرر مالی بیاورد، من باید آن را پرداخت کنم چرا که من او را انتخاب کردم. برای استقلال هم همین طور است که یک تیم دولتی است و زیر نظر وزارت ورزش. اگر در استقلال مدیری باعث ضرر برای این باشگاه شده، وزارت ورزش باید جواب بدهد‌.

7413