کاهش 50 درصدی دستمزد بازیکنان در لیگ فرانسه به خاطر کرونا

کاهش 50 درصدی دستمزد بازیکنان در لیگ فرانسه به خاطر کرونا

پایگاه خبری فوتبالی - نشریه فرانسوی اکیپ گزارش داده است که باشگاه های لیگ فرانسه در نظر دارند که به صورت متحدالشکل دستمزد این فصل تمامی اعضای خود را 50 درصد کاهش بدهند.

به گزارش فوتبالی، شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا تمامی فعالیت های باشگاه های اروپایی متوقف شود. باشگاه ها درآمد خود را از دست داده اند و به همین خاطر مجبور هستند تا به شکلی این ضرر مالی را جبران کنند.

المپیک مارسی و المپیک لیون اولین تیم هایی هستند که تصمیم گرفته اند از دستمزد کارمندان خود کم کنند. آنها به طور متوسط از پرداخت 212 و 180 هزار یورو برای هر نفر معاف می شوند. پی اس جی نیز در نظر دارد که چنین کاری انجام بدهد و به طور متوسط برای هر نفر 820 هزار یورو کمتر خواهد پرداخت. 

یکی دیگر از نگرانی های لیگ فرانسه مربوط به حق پخش تلویزیونی است. کانال پلاس که حق پخش مسابقات لیگ فرانسه را پرداخته اعلام کرده است که تا زمان از سرگیری مسابقات، هزینه حق پخش مسابقات را به باشگاه ها نخواهد پرداخت. این شبکه برای سالهای 2020 تا 2024 برای پرداخت هشتصد میلیون یورو برای خرید حق پخش لیگ فرانسه به توافق رسیده است و قطعا این مبلغ از نظر مالی برای باشگاه ها خیلی مهم است و به همین خاطر باشگاه های لیگ فرانسه در تلاش هستند تا مسابقات هر طور که شده از سر گرفته شوند.