نه قاطع باشگاه های اروپایی به "تک بازی" شدن لیگ قهرمانان اروپا

نه قاطع باشگاه های اروپایی به "تک بازی" شدن لیگ قهرمانان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی- اگرچه برگزاری لیگ های داخلی در کشورهای اروپایی و مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا برای مدتی به تعلیق درآمده است ولی مقامات باشگاه های بزرگ اروپا، همچنان امیدوار به از سر گرفتن این بازیها، در حال انجام برنامه ریزی برای نحوه دنبال کردن مسابقات در تورنمنتهای مختلف هستند.

به گزارش فوتبالی، حالا مقامات باشگاه های اروپایی، خیلی قاطع و واضح نظراتشان را اعلام کرده اند؛ آنها از یک سو خواهان آن هستندکه رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در این فصل باید به پایان برسد؛ حتی اگر کار تا اواخر تابستان ادامه پیدا کند. 

چند روز پیش بود که مقامات یوفا روز هفتم تیر ماه را به عنوان تاریخ برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا اعلام کردند ولی حالا اعلام شده که بازی در این تاریخ هم برگزار نخواهد شد و به خاطر غیرقابل پیش بینی بودن شرایط شیوع ویروس کرونا در قاره اروپا، زمان برگزاری این فینال فعلا مشخص نیست.

از سوی دیگر مقامات باشگاه های اروپایی اعلام کرده اند که بازیهای باقی مانده از رقابتهای مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا، باید مثل همیشه و به صورت دو بازی رفت و برگشت برگزار شوند. این درحالی است که مقامات یوفا پیشنهاد داده بودند که بازیهای حذفی لیگ قهرمانان اروپای این فصل به صورت تک بازی و یا به صورت فاینال فور (فینال 4 تیمی) با حضور 4 تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی دنبال شود. اما با توجه به مخالفت همصدای باشگاه های مختلف اروپایی بعید است که چنین اتفاقی را شاهد باشیم.

روز جمعه گذشته، جلسه ای مجازی با حضور مقامات باشگاه های بزرگ اروپایی برگزار شد و مقامات این باشگاه ها اعلام کردند که بازیهای زیادی تا مشخص شدن فینالیست های لیگ قهرمانان اروپا باقی نمانده؛ طبق اعلام این مقامات مجموعا 4 بازی از مرحله یک هشتم پایانی ، 8 بازی درمرحله یک چهارم پایانی، 4 بازی درمرحله نیمه نهایی و یک فینال باقی مانده است.

از سوی دیگرمسئولان این باشگاه ها اعلام کرده اند که به تاریخ های آزاد زیادی برای برگزاری بازیهای باقی مانده اروپایی نیاز ندارند. آنها در عین حال خواهان آن شدند که بعد از اتمام بحران کرونا و از سر گیری رقابتهای فوتبال، هر تیم حدود2هفته به اردوی پیش فصل برود.

6363