توماس گرونمارک؛ مربی پرتاب اوت لیورپول از موفقیت‌هایش می‌گوید

توماس گرونمارک؛ مربی پرتاب اوت لیورپول از موفقیت‌هایش می‌گوید

پایگاه خبری فوتبالی- مربی پرتاب اوت لیورپول از راز و رمز موفقیت در فوتبال مدرن می‌گوید.
به گزارش فوتبالی، شاید کسی از اهالی فوتبال توماس گرونمارک را نشناسد اما حتما ماحصل زحمات او در لیورپول را دیده‌اند. او متخصص پرتاب اوت است که اخیرا با یکی از سایت‌ها گفت و گویی جالب کرده. این مربی دانمارکی که به باشگاه‌ها کمک می‌کند تا حداکثر قدرت خود را در ازمینه پرتاب اوت به دست آورند می‌گوید: این موفقیت بزرگ در اواسط جولای ۲۰۱۸ شکل گرفت که کلوپ با من تماس گرفت. بزرگ‌ترین هدف من توسعه فوتبال است تا اوت‌ها هم بهتر پرتاب شوند.
زمانی که گرونمارک، پس از فینال کیف با سرخ‌ها دیدار کرد همه نقش او را در آینده و موفقیت لیورپول زیر سوال برده بودند. آیا او واقعا تاثیر گذار است؟ گرونمارک می‌گوید: همیشه سخت است بگوییم ۷ درصد، ۱۵ درصد یا ۲۱ درصد پیشرفت شکل گرفته اما می‌توانم بگویم شما می‌توانید بهبود را در آنالیز‌های آماری مشاهده کنید.
این مربی تحلیل جالبی درباره پرتاب اوت دارد: اگر اندکی دقت کنید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از هر بازی صرف پرتاب اوت می‌شود. ما در این فصل آمار مالکیت توپ را هم با توجه به این مسئله بهبود بخشیدیم و ۱۳ گل از پرتاب اوت‌ها به ثمر رساندیم. حتی می‌توانستیم ۱۰ گل هم از اوت‌های بلند بفرستیم چون جو گومز توانایی خوبی در سطح جهانی دارد. در بازی انگلیس و کرواسی در جام جهانی این مسئله را دیدیم اما پرتاب اوت‌های بلند روش اصلی لیورپول نیست. ترنت الکساندر آرنولد هم در این زمینه دارای درجه جهانی است اما کسب این توانایی یک سال و نیم به طول انجامیده است. او کمی آهسته این قابلیت را به دست آورد.
کار گرونمارک در تیم میتلند دانمارک هم تغییر رویه خوبی در این تیم ایجاد کرده: در چهار فصل گذشته ۳۵ گل از پرتاب‌های اوت به دست آوردیم.
گرونمارک پر از ایده و در آغاز ماجراجویی‌اش است. او اشتیاق زیادی دارد تا همه تیم‌ها را به موفقیت از طریق استفاده حداکثری از پرتاب‌های اوت برساند. استقبال از او هم افزایش یافته و حالا ۸ تیم از خدمات او بهره می‌برند. او می‌گوید: انتقاداتی که از من می‌شود اغلب از سمت کسانی است که آگاهی زیادی از موضوع ندارند و به همین دلیل به آن‌ها اهمیتی نمی‌دهم. من در حال انجام وظیفه هستم.

1101