واعظ آشتیانی: با مدیریت وعده و وعید نمی توان تیم داری کرد

واعظ آشتیانی: با مدیریت وعده و وعید نمی توان تیم داری کرد

پایگاه خبری فوتبالی- مدیر عامل سابق استقلال در خصوص وضعیت مدیریتی در فوتبال ایران صحبت و عدم برنامه ریزی و هدفمندی را یکی از مشکلات اصلی فوتبال ایران خواند و اعلام کرد فوتبال ایران ورشکسته است.

به گزارش فوتبالی، امیر رضا واعظ آشتیانی در گفت و گو با فوتبالی در خصوص مشکلات فوتبال ایران اظهار داشت: ده سال است که بنده می گویم فوتبال ما فاقد مدیران کار آمد است و از کفاشیان و تاج گرفته تا وزرای ورزش هر کسی که آمد با شعار آمد و همه مثل هم کار کردند و هیچ برنامه و هدف جدیدی از آن ها ندیدیم. شرایط فوتبال ما هم همین است و هیچ برنامه و هدفی ندارد و می بینیم که در فوتبال عده ای برای خودشان گروه و باند تشکیل داده اند و  برای همین نو آوردی و شکوفایی در مجموعه فوتبال و حتی ورزش نمی بینیم. برنامه و هدف گزاری در فوتبال ما وجود ندارد و اگر هم در دوره ای در ورزش یا فوتبال به موفقیت می رسیم فقط به دلیل حوادث است و در آینده نه چندان دور همان موفقیت به ناکار آمدی تبدیل می شود چرا که ما با هدف و برنامه به موفقیت نرسیده ایم.

وی در ادامه افزود: فوتبال ما از هر جهت ورشکسته است چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر مدیریت و برنامه. امروز کم تر کشوری را می بینیم که از فوتبال جهت کمک اقتصادی استفاده نکند اما ما امروز دغدغه اقتصادی در ورزش داریم که همین نشان از اوضاع بد ورزش و فوتبال ما می دهد.

مدیر عامل سابق استقلال در ارتباط با خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس گفت: اصلا این مسئله را قبول ندارم چرا که ما زمانی می توانیم به دنبال خصوصی سازی باشیم که تعریف جامع از خصوصی سازی داشته باشیم. اگر کشور هایی را می بینیم که در خصوصی سازی موفق هستند به دلیل این است که آن ها هدف گزاری مشخص و با برنامه ای داشتند اما متاسفانه در ورزش ما بیشتر از برنامه ریزی شعار می بینیم که این ها همه عوام فریبی است و با عوام فریبی هم چیزی درست نمی شود‌

واعظ آشتیانی در ادامه افزود: همین الان تیم هایی که در لیگ برتر هستند عمدتا دولتی هستند و اگر همین الان دولت تیم هایش را جمع کند،  فوتبال ایران تعطیل می شود. خصوصی سازی یک فرآیند منطقی و با برنامه است که با شعار و حرف نمی توان به آن رسید.  متاسفانه آن قدر به صورت ناشیانه و غیر کارشناسی آن را مطرح می کنند که خصوصی سازی را ساده می گیرند در حالی که تا برنامه ریزی صورت نگیرد هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. 

وی در ارتباط با این که آیا مخالف خصوصی سازی است اظهار داشت: من هیچ مخافتی با خصوصی سازی ندارم،  اما خصوصی سازی وقتی رقم می خورد که امکانات و موقعیت برای خصوصی سازی فراهم شده باشد. آیا این اتفاق در ورزش و فوتبال ما صورت گرفته است؟ جز این که بخواهیم از مدیرانی استفاده کنیم که ۴۰ سال است دارند شعار می دهند و می گویند بمب می ترکانیم؟  کدام مدیر را تربیت کرده ایم که در مدیریت پسا خصوصی سازی بتواند موفق عمل کند؟ جز این که فقط افراد تکراری با مدیریت وعده و وعید داشته باشیم؟

9697