بارسلونا با الگو گرفتن از لیگ شیلی قهرمان لالیگا می‌شود؟

بارسلونا با الگو گرفتن از لیگ شیلی قهرمان لالیگا می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - یکی از گزینه های مورد بررسی لالیگا این است که بارسلونا را به عنوان امسال لیگ اسپانیا اعلام کند. هر چند که لالیگا و بازیکنان ترجیح می دهند که ادامه مسابقات برگزار شود اما مشکلات شدیدی که در مورد  پیدا کردن برنامه مناسب و تقویم وجود دارد، باعث می شود تا یکی از گزینه ها این باشد که لالیگا تا پایان هفته 27 تمام شده اعلام شود و بدین ترتیب بارسلونا به عنوان قهرمان و رئال مادرید به عنوان تیم دوم معرفی شود. پایانی که قطعا جنجالی است اما بی سابقه نیست.

به گزارش فوتبالی، در گذشته سابقه چنین اتفاقی وجود داشته است. نزدیک ترین نمونه مربوط به فصل گذشته در لیگ شیلی است. اعتراضات مردمی باعث شد تا دولت شیلی لیگ فوتبال را تمام شده اعلام کند. بدین ترتیب سازمان لیگ هم تیمی که تا آن زمان صدرنشین بود را به عنوان قهرمان معرفی کرد. بدین ترتیب تیم یونیورسیداد کاتولیکا به عنوان قهرمان مسابقات معرفی شد.

البته در مورد لیگ شیلی و شرایط فعلی لالیگا تفاوت هایی وجود داشت. در آن زمان فقط شش هفته از لیگ شیلی مانده بود در حالی که یازده هفته تا پایان لالیگا مانده است. از سویی دیگر اختلاف امتیاز کاتولیکا با تیم دوم جدول یعنی کولو کولو سیزده امتیاز بود در حالی که بارسا فقط دو امتیاز نسبت به رئال مادرید برتری دارد.

این تصمیم لیگ شیلی البته جنجال برانگیز بود و روی سهمیه تیم های حاضر در لیبرتادورس و جام باشگاه های آمریکای جنوبی هم تاثیرگذاشت. فدراسیون همچنین اعلام کرد که تیمی سقوط نمی کند. تیم های فوتبال شیلی البته همگی این تصمیم را پذیرفتند. باید دید که در اسپانیا چه اتفاقی رخ می دهد.