استقلال به خارجی‌ها چقدر بدهکار است؟ مصائب پدر و پسر دردسرساز برای آبی ها

استقلال به خارجی‌ها چقدر بدهکار است؟ مصائب پدر و پسر دردسرساز برای آبی ها

پایگاه خبری فوتبالی- سوالی که این روزها در ذهن هواداران استقلال مطرح می شود این است که میزان بدهی استقلال به شاکیان خارجی‌اش چقدر است؟

به گزارش فوتبالی، مهمترین دغدغه مدیرعامل جدید استقلال که هنوز مشخص نشده است، پرداخت مطالبات شاکیان خارجی این تیم است.

 البته استقلال باید به بازیکنان داخلی وکادر فنی فعلی‌اش هم پول دهد که گفته می‌شود تا آخر فصل باید 20 میلیارد تومان برای این کار جور کند منتهی فراهم کردن منابع ارزی برای پرداخت مطالبات خارجی قطعا سخت تر از پرداخت پول به صورت ریالی است. آن هم دلار ۱۵ هزار تومانی و یوروی ۱۶ هزار تومانی!

در گزارشی که می‌خوانید رقم بدهی استقلال به شاکیان خارجی‌اش، به صورت مجزا مشخص شده است:

وینفرد شفر: سرمربی فصل گذشته استقلال رای فیفا را گرفته و استقلال مجبور است 550 هزار دلار به مربی آلمانی پرداخت کند. البته اسماعیل خلیل‌زاده رئیس هیات مدیره باشگاه در یکی از مصاحبه‌های اخیرش ابراز امیدواری کرده که با اسنادی که استقلال به فیفا و دادگاه عالی ورزش ارائه خواهد داد، پرونده مربی آلمانی برای آبی‌ها مشکل ساز نشود. نکته مهم درباره شکایت شفر از استقلال اینکه او به دنبال گرفتن غرامت 1.8 میلیون دلاری از استقلال بود منتهی فیفا با توجه به دفاعیات استقلال در فیفا و در کمیته تعیین وضعیت و کمیته انضباطی فیفا و ارائه اسنادی درباره برخی تخلفات شفر و فرزندش و همچنین  حضور او در باشگاه بنی‌یاس امارات، اعلام کرد او فقط می‌تواند 325 هزار دلار از استقلال غرامت بگیرد. همچنین او 225 هزار دلار هم حقوق عقب افتاده داشته است. در واقع شفر در این پرونده شکست بدی خورد و از این بابت بسیار هم عصبانی است. او فکر می کرد یک میلیون و هشتصدهزار دلار به جیب می زند اما اتفاقات طور دیگری رقم خورد.

ساشا شفر: پسر پر حاشیه و دردسرساز شفر که آخر هم مشخص شد اصلا مدرک آنالیزوری نداشته و همین برای او دردسرساز شد. بسیاری از بازیکنان استقلال معتقد بودند که او از آنالیز سر در نمی آورد و به نوعی مباشر پدرش در استقلال بود و افتخاری و توفیقی در یک حرکت عجیب با او 200 هزار دلار برای دو سال قرارداد بسته بودند! البته استقلال در این پرونده هم دفاع کرد و ظاهرا ساشا فعلا 18 هزار دلار از استقلال طلب دارد. استقلال، البته پرونده شکایت ساشا شفر را به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ارجاع داده است. در این پرونده، تخلفات ساشا شفر هم وجود دارد. او هم به همراه پدرش تخلفات زیادی مرتکب شد که مدیران استقلال مدارا با این پدر و پسر عجیب را در دستور کار قرار داده بودند. درباره شفر و پسرش حرف بسیار است اما ساعت رولکسی که ساشا شفر از یکی از بازیکنان با سابقه استقلال هدیه گرفت تا فیکس باشد یکی از ماجراهای عجیب دوران حضور این پدر و پسر بود. جایی که افتخاری مدیرعامل اسبق استقلال در یک برنامه رادیویی به عینه اعلام کرد که شفر و پسرش با دلالان خارجی و داخلی و دلالان رسانه ای ارتباط های نزدیکی داشتند و استقلال از این بابت خیلی ضربه خورد و اگر زمان به عقب برمی گشت هرگز با شفر قرارداد نمی بست!

مارتین فورکل: او که یکی از اعضای کادر فنی تیم وینفرد شفر بود، 18 هزار دلار از استقلال طلب دارد.

بویان نایندوف: او که یکی از عجیب‌ترین خریدهای دوران وینفرد شفر بود، 300 هزار دلار از استقلال می‌خواهد منتهی 2 ماه به استقلال وقت داده تا مطالباتش را پرداخت کنند. در این باره زیاد نوشته ایم و این خرید یکی از آشکارترین خیانت ها به استقلال است.

سرور جپاروف: استقلال تا آخر فرودین فرصت دارد تا به این بازیکن، 93 هزار دلار پرداخت کند.

منشا و ایسما: منشا از استقلال 43 هزار دلار می‌خواد و در مورد ایسما هم اگر چه خود او شکایتی از استقلال ندارد منتهی باشگاه پاختاکور مدعی شده استقلال برای رضایتنامه این بازیکن باید 68 هزار دلار به باشگاه ازبکستانی پرداخت کند.

هروویه میلیچ: او جدیدترین شاکی استقلال است که البته هنوز به جایی شکایت نکرده منتهی باشگاه را تهدید کرده که تا دو هفته دیگر باید 20 هزار یورو به حسابش واریز شود وگرنه هم از استقلال می رود و هم شکایت می کند!

سایر بدهی‌ها: استقلال بابت پرونده سوپرجام باید 80 هزار دلار جریمه پرداخت کند که هزینه های خود استقلال در پیگیری پرونده است ضمن آنکه دو وکیل خارجی استقلال هم از این باشگاه 100 هزار دلار می‌خواهند.

استراماچونی: تکلیف استقلال و این مربی هنوز مشخص نیست و کسی واقعا نمی داند که اقامه دعوا در این باره چطور خواهد بود. زمان فسخ قرارداد استراماچونی با استقلال مهم است و اگر پس از پایان اخطارهای او به استقلال بوده باشد می تواند استقلال را محکوم کند. البته اگر مرد ایتالیایی برای فصل آینده هدایت تیمی را به عهده نگیرد جدا از طلب 350 هزار دلاری این فصلش، سراغ قرارداد فصل دومش با استقلال هم خواهد رفت البته امروز روزنامه خبرورزشی از قول یکی از مدیران استقلال نوشته که اگر پرونده استراماچونی به فیفا کشیده شود، آنها آنقدر مدرک دارند که بتوانند برنده این پرونده شوند و این احتمالا به زمان اعلام فسخ استراماچونی ارتباط دارد. ظاهرا زمانی که استراماچونی ایران را ترک می کند استقلال هنوز ۱۰ روزی برای پول دادن به استراماچونی وقت داشته است و این ممکن است ورق را به نفع استقلال کند.

1984