منزوی درباره شکایات از استقلال در فیفا: محروم هم شویم پنجره‌ها باز می‌شوند!

منزوی درباره شکایات از استقلال در فیفا: محروم هم شویم پنجره‌ها باز می‌شوند!

پایگاه خبری فوتبالی- عضو هیات مدیره استقلال توضیحاتی را پیرامون پرونده‌های باز استقلال در فیفا مطرح کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس،  کامران منزوی در خصوص پرونده های مختلفی که این روزها باشگاه استقلال را دچار چالش کرده توضیحاتی را ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه پرونده های استقلال در فیفا روندهای مختلفی دارد اظهار داشت: اولین پرونده مهم باشگاه استقلال شکایت پاختاکور ازبکستان است. متاسفانه خیلی دیر در جریان این مسئله قرار گرفتیم و تا ساعت 12 امشب این باشگاه ازبکستانی به باشگاه استقلال فرصت داده که مطالبات آنها را پرداخت کنیم. 

منزوی افزود: در صدد هستیم در همین ساعات باقی مانده مطالبات پاختاکور را پرداخت کنیم و مذاکرات متعددی از طریق تیم مدیریتی باشگاه در حال انجام است که مهلت را تمدید و از شکایت آنها به فیفا جلوگیری کنیم. با حسن نیت باشگاه ازبک این پرونده فعلا به صورت دوستانه در حال پیگیری است و آنها هنوز شکایتی به فیفا نکرده اند. 

عضو هیات مدیره استقلال  تصریح کرد: بویان، جباروف و منشا از باشگاه استقلال شکایت کرده و فیفا به آنها رای داده است. باشگاه برای پرداخت مطالبات جباروف تا 22 اسفند، منشا تا چهارم فروردین و بویان نیز با مکاتباتی که از طریق باشگاه با او انجام دادیم به صورت غیر رسمی موافقت کرده که حکمش را 4 ماه به تعویق بیندازد. تاکید می کنم هنوز موافقت نامه نهایی به دست ما نرسیده است. 

منزوی با اشاره به سایر پرونده ها مثل پادووانی و ... گفت: پرونده شفر در فیفا در دست بررسی است و ما هم دفاعیه لازم را ارائه کردیم و فدراسیون جهانی هنوز رای را صادر نکرده است. به طور یقین در آنجا به پرداخت مبلغی محکوم می شویم اما با دفاعیاتی که کردیم رقم سنگین نخواهد بود. در رابطه با پادووانی نیز مدارکی پیرامون مالیات این بازیکن وجود دارد که در حال رفع و رجوع آن هستیم. دوست داریم با توجه به اینکه پادووانی در استقلال جانفشانی کرده پرونده ختم به خیر شود. نکته مهم این است که ما در تلاش هستیم تا با طلبکاران توافق کنیم. 

وی افزود: اگر چه این مشکلات کمی دیر به اطلاع ما رسیده. خطری که باشگاه استقلال را دربر گرفته این است که ممکن است باشگاه از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شود. اما این قانون مثل قبل نیست و هر زمان وجه به حساب طلبکاران واریز شود پرونده در هر مرحله ای که باشد منجر باز شدن پنجره می شود. در هر صورت امیدواریم این مشکلات را از پیش رو برداریم. 

منزوی یادآور شد: این اعداد در قبال مطالباتی که در فیفا داریم و به خاطر تحریم ها بلوکه شده ناچیز است. اگر فیفا این هماهنگی را انجام بدهد ( این موضوع از طریق فدراسیون فوتبال در حال پیگیری است) و آنها موافقت کنند مطالبات طلبکاران استقلال را از حسابمان از فیفا بدهند خطری باشگاه ما را تهدید نمی کند. مطالباتی از کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت چند بازی که انجام دادیم داریم و آن رقم هم به علت تعلیق مسابقات فعلا قابل پیگیری نیست. 

7413