برنامه لالیگا برای ال کلاسیکو درصورت شیوع گسترده کرونا در اسپانیا

برنامه لالیگا برای ال کلاسیکو درصورت شیوع گسترده کرونا در اسپانیا

پایگاه خبری فوتبالی - خاویر تباس رئیس رقابتهای لالیگا صبح امروز در شهر مادرید جلسه ای با خبرنگاران خارجی مستقر در اسپانیا داشت و در این جلسه درمورد برنامه های لالیگا در صورت شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور اسپانیا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش فوتبالی، آقای تباس در پاسخ به سوالی درمورد احتمال تعلیق بازیهای لیگ دسته یک و دوی اسپانیا گفت:« ما برنامه ای برای لغو ال کلاسیکو و دیگر بازیها نداریم ولی از یکشنبه شب کمیسیونی به نام کروناویروس در لالیگا تشکیل شده و شرایط را ارزیابی می کند و در شهرهایی که با کرونا درگیر شده اند، برنامه هایی برای بررسی شرایط و احتمال برگزاری بازیها پشت درهای بسته داریم. هنوز کرونا به مادرید نرسیده و درنتیجه بحثی برسر تعلیق ال کلاسیکو در میان نیست.»

آقای تباس ادامه داد:« یک بحث لغو و تعلیق بازی است و بحث دیگر، بازی نکردن است. ما گزینه بازی پشت درهای بسته را روی میز داریم. بدین ترتیب ممکن است بازیها پشت درهای بسته برگزار شود و اگر ممکن نباشد، گزینه تعلیق بازی مطرح می ود. در عین حال برنامه ریزی هایی برای زمان مناسب برای برگزاری بازیهای تعلیق ده احتمالی داریم. این برنامه ریزی ها را به مقامات یوفا هم اعلام کرده ایم تا آنها هم در هنگام برنامه ریزی برای بازیهای مرحله حذفی اروپایی، آن را مدنظر داشته باشند.»

آقای تباس در عین حال با مبتلایان به ویروس کرونا هم ابراز همدردی کرد و گفت:« الان در والنسیا یک خبرنگار به کرونا مبتلا شده و همین تغییراتی در برنامه های کنفرانس های خبری ایجاد کرده. باید همه مراقبتها را انجام دهیم. وقتی فردی به این بیماری مبتلا می شود باید ایزوله شود ولی ما هنوز به این مرحله نرسیده ایم.»

6363