فیرات: قبل از شفر قرار بود سرمربی استقلال شوم

فیرات: قبل از شفر قرار بود سرمربی استقلال شوم

پایگاه خبری فوتبالی- بخشهای مهم مصاحبه روزنامه ایران‌ورزشی با انگین فیرات سرمربی سابق سپاهان، گسترش فولاد و سایپا و دستیار علی دایی در تیم ملی را برایتان انتخاب کردیم. فیرات در حال حاضر هدایت تیم ملی مولداوی را به عهده دارد:

  • برای انتخاب مولداوی سه دلیل داشتم. اولی تاریخ‌شان بود که برایم جذابیت داشت تا در این کشور کار کنم. دوم اینکه مولداوی یک کشور اروپایی است و باید در تورنمنت‌هایی سطح بالا شرکت کند که برای من این موضوع جالب و مهم بود. سومی هم هواداران پرشمار مولداوی بودند که تیم ملی‌شان را خیلی دوست دارند و انرژی مثبت خود را همیشه منتقل می‌کنند. اینها دلایل من برای حضور روی نیمکت مولداوی بود.
  •  مطمئن باشید یک روزی به ایران برمی‌گردم و سرمربی سپاهان، استقلال یا پرسپولیس می‌شوم. من در مقطعی به استقلال نزدیک شدم و با مدیرانش برای مربیگری در این تیم مذاکره کردم اما به دلیل مشکلاتی که پیش آمد آنها سراغ گزینه دیگری رفتند.
  • قبل از حضور وینفرد شفر. مدیران استقلال هم با من مذاکره کردند و هم کریستوف دام. قرار بود یکی از ما سرمربی استقلال شود اما در نهایت وینفرد شفر هدایت این تیم را بر عهده گرفت.
  •  در سال‌های گذشته پیشنهادهای زیادی از تیم‌های ایرانی دریافت کردم اما صادقانه بگویم که نمی‌خواهم به باشگاه‌های معمولی بروم. می‌خواهم در ایران سرمربی تیمی شوم که برای قهرمانی بجنگد.  
  • ابراهیم شکوری یکی از دوستان من است و برای برگزاری یک بازی تدارکاتی با هم صحبت کردیم. ابتدا قرار بود این بازی در ماه مه ‌یا مارس میلادی برگزار شود اما به دلیل مشکلاتی که در برنامه‌ریزی به ‌وجود آمد، ممکن است این بازی در دسامبر یا دیرتر انجام شود. مطمئن هستم که با ایران بازی می‌کنیم اما زمان دقیقش فعلاً مشخص نیست. 
  • دایی حتماً می‌توانست سرمربی تیم ملی ایران شود و جای مارک ویلموتس را بگیرد. من دقیقاً نمی‌دانم چرا این پست را در اختیار او قرار ندادند اما لیاقتش را داشت که دوباره روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند. ضمن اینکه دایی می‌تواند رئیس فدراسیون فوتبال هم بشود چون او پتانسیل و ظرفیت‌های بالایی دارد که شما باید از آنها استفاده کنید. مهم‌تر از اینها ارتباط‌های بین‌المللی دایی است، بخصوص اینکه او را در فیفا می‌شناسند و به راحتی می‌تواند امتیازهای خوبی برای فوتبال ایران بگیرد. برای هر دو جایگاه، دایی بهترین گزینه است اما تصمیم را مسئولان می‌گیرند که او را انتخاب کنند یا نه.


    1984