چالش جدید انتخابات فدراسیون/ بهاروند کنار نمی‌رود تا انتخابات به تعویق بیفتد؟

چالش جدید انتخابات فدراسیون/ بهاروند کنار نمی‌رود تا انتخابات به تعویق بیفتد؟

پایگاه خبری فوتبالی- اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران، چالش جدیدی را برای انتخابات این فدراسیون در مقابل تقاضای وزارت ورزش و جوانان ایجاد کرده است.

به گزارش فوتبالی، انتخابات فدراسیون فوتبال هنوز برگزار نشده و قرار است ۲۵ اسفند برگزار شود اما فردا که قرار است تایید صلاحیت ها اعلام شود، چالشی مخفیانه بین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال شکل گرفته است. 

درباره چالش های دیگر، در روزهای گذشته مطالبی نوشتیم و قبلا در چند گزارش به تحلیل آنها پرداخته بودیم اما جدیدترین سوژه چالشیِ این روزهای انتخابات فدراسیون، ابهام در تاریخ برگزاری آن است.

پس از اینکه قرار شد انتخابات سریع‌تر از موعد برای تعیین تکلیف فدراسیون فوتبال برگزار شود حیدر بهاروند جانشین فعلی مهدی تاج، پیش از مطرح شدنِ بحث عدم بکارگیری بازنشسته ها و ماجرای الزام به عدم استفاده از بازنشسته ها در پستهای مختلف هیات رییسه فدراسیون فوتبال، طی نامه ای به وزیر ورزش خواستار اعلام نظر نهایی وی برای برگزاری انتخابات شده است و مسعود سلطانی فر هم عنوان کرده که همه چیز باید مطابق اساسنامه پیش برود و برگزار شود.

وزیر ورزش و جوانان احتمالا به خاطر نداشته که در اساسنامه نوشته شده افراد بالای ۶۵ سال نمی توانند در انتخابات شرکت کنند و اشاره ای به عدم بکارگیری بازنشسته ها در پستهای مختلف از ریاست و نواب گرفته تا هیات رییسه و دبیرکلی و خزانه داری نشده است و حتی نوشته نشده که بازنشسته ها نمی توانند در انتخابات کاندیدا شوند در صورتی که مسعود سلطانی فر روز گذشته در حاشیه افتتاحیه مجموعه ورزشی در سنندج به خبرنگاران تاکید کرد که بازنشسته ها حق حضور در انتخابات را ندارند! 

به نظر می رسد اساسنامه در این زمینه احتیاج به بازنگری و تغییر دارد چرا که در اساسنامه فدراسیون فوتبال به این موضوعی اشاره ای نشده و در جایی که وزیر ورزش تاکید  دارد که همه چیز باید طبق اصول و قوانین مندرج در اساسنامه پیش برود، حیدر بهاروند هم دقیقا روی این موضوع دست گذاشته و به همین موضوع اشاره کرده که اگر وزیر می گوید انتخابات طبق اساسنامه برگزار شود، بازنشستگی در این اساسنامه قید نشده و قاعدتا هم به همین دلیل بهاروند  قصد کناره گیری از این انتخابات را ندارد.

حالا این موضوع به چالش مهم و جدید این روزهای انتخابات فدراسیون تبدیل شده است.

پیش از این به موضوعِ به تعویق انداختن تاریخ برگزاری انتخابات پرداخته بودیم و برخی منابع آگاه از برگزاری انتخابات در خرداد ۹۹ به جای اسفند ۹۸ خبر داده بودند. اگر قرار به تغییر اساسنامه باشد این ماجرا چند ماهی طول می کشد و قاعدتا به ۲۵ اسفند نمی رسد و انتخابات به تاخیر خواهد افتاد. اتفاقی که مطمئنا وزیر ورزش و جوانان با آن مخالف است اما اساسنامه فعلا بر وفق مراد وزیر ورزش نیست و بهاروند و دیگر بازنشسته ها قصد کناره گیری ندارند.

اگر انتخابات به تعویق بیفتد، فرایند ثبت نام ها و تایید صلاحیت ها دوباره باید از سر گرفته شود و البته تا پایان بازیهای تیم ملی در مرحله پیش مقدماتی جام جهانی، انتخابات برگزار نخواهد شد.

7413