رکوردهای شگفت‌انگیزی که پدیده دورتموند شکسته یا خواهد شکست!

رکوردهای شگفت‌انگیزی که پدیده دورتموند شکسته یا خواهد شکست!

پایگاه خبری فوتبالی - ارلینگ هالند شاید تا چند ماه پیش نامی ناشناخته در دنیای فوتبال بود. اولین باری که نامش مطرح شد، زمانی بود که در جام جهانی زیر 20 سال در لهستان با پیراهن نروژ در پیروزی 12 بر صفر در مقابل هندوراس، 9 گل به ثمر رساند. او پس از آن که از باشگاه مولده راهی سالزبورگ اتریش شد، فقط شش ماه در این تیم حضور داشت. هیچ کس توقع نداشت که هالند امسال شکوفا شود اما عملکرد درخشانی از خود ارائه داد و در  نهایت در زمستان با 20 میلیون یورو نقد و 23 میلیون یورو پاداش (8 میلیون یورو برای پدرش و 15 میلیون یورو برای وکیلش مینو رایولا) به دورتموند پیوست.

به گزارش فوتبالی، هالند در این فصل 28 بازی انجام داده که 37 گل زده و هشت پاس گل داده است. او رکورد دار گل و پاس گل در اروپا و سومین نفر در جدول کفش طلاست. این بازیکن در این فصل بیش از کل سه فصل قبلی گل زده است. هالند 19 ساله حالا نگاه باشگاه های  بزرگ اروپا را به خود جلب کرده است که به دنبال خرید وی از دورتموند هستند.

آمار هالند در  دورتموند بی نظیر بوده است. او در چهارده بازی لیگ اتریش 16 گل زد و در دو بازی در جام حذفی چهار گل به ثمر رساند تا نصف اروپا در زمستان به دنبال خرید او بودند. او در اولین بازی خود برای دورتموند در دقیقه 56 وارد زمین شد که هت تریک کرد. او در چهار تا از پنج بازی خود در بوندسلیگا گل زده و در لیگ آلمان مجموعا هشت گل زده است. او در اولین بازی خود در جام حذفی آلمان مقابل وردربرمن یک گل به ثمر رساند.

ارلینگ هالند نروژی در شش بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان هشت گل زد. او در همه بازیها به جز بازی آخر گلزنی کرد. هر چند که سالزبورگ از چمپیونزلیگ حذف شد اما او در نیم فصل دوم می تواند با تیم جدیدش دورتموند در اروپا شرکت کند. به طور مثال امباپه برای رسیدن به هشت گل در چمپیونزلیگ به سیزده بازی نیاز داشت و هالند خیلی زودتر به این رکورد رسیده است. مسی برای رسیدن به هشت گل به 21 بازی نیاز داشت و رونالدو پس از 34 بازی اروپایی به این آمار رسید.

مهاجم نروژی همچنین به دومین بازیکن جوان تاریخ تبدیل شد که در سه بازی اروپایی اولش گل می زند. رکورد قبلی متعلق به بنزما بود که در دو دوره مختلف به این آمار رسید. دروگبا اولین بازیکنی بود که در سه بازی اولش در چمپیونزلیگ پنج گل می زد اما هالند رکوردش را شکست و در سه بازی شش گل زد. 

از سویی هالند اولین بازیکن تاریخ بوندسلیگاست که در اولین حضورش به عنوان نیمکت نشین، هت تریک کرده است. او در دومین بازیش هم در 25 دقیقه مقابل کلن دو گل به ثمر رساند. بازیکن نروژی در اولین حضور فیکس خود در بوندسلیگا مقابل یونیون برلین دو گل زید و یک پاس گل داد. 

تاریخ سازی هالند در بوندسلیگا

هالند همچنین اولین بازیکن تاریه پنج لیگ معتبر است که در کمتر از یک ساعت پس از اولین بازی خود برای یک تیم ، پنج گل می زند. او همچنین اولین بازیکن تاریخ بوندسلیگاست که در سه بازی اولش هفت گل یا بیشتر می زند. ارلینگ در این فصل شش پاس گل داده است. رکورد تاریخ لیگ های بزرگ متعلق به رونالدو با هشت هت تریک در فصل 15-2014 است. رونالدو علاوه بر هشت هت تریک خود، یک چهار گله و یک پنج گله هم داشت. هالند تا پایان فصل فرصت دارد که از رکورد رونالدو عبور کند.

مهاجم نروژی دو گل تا رسیدن به ده گل در چمپیونزلیگ فاصله دارد. البته او نمی توان جوان ترین بازیکن تاریخ چمپیونزلیگ باشد که به ده گل می رسد اما اگر سه گل دیگر بزند می تواند به دومین بازیکن جوان تاریخ تبدیل شود. بنزما با 20 سال و 10 ماه و دو روز به 10 گل اروپایی رسید و امباپه با 18 سال و 11 ماه و 15 روز.