گزارش ویژه/ شکاف عمیق بین کادر فنی و پزشکی استقلال، دودش به چشم بازیکنان می رود!

گزارش ویژه/ شکاف عمیق بین کادر فنی و پزشکی استقلال، دودش به چشم بازیکنان می رود!

پایگاه خبری فوتبالی- بسیاری عقیده دارند که شرایط بدنسازی استقلالی ها در بالا رفتن مصدومیت های این تیم بی تاثیر نبوده است.

به گزارش فوتبالی، دو روز پیش در گزارش مفصلی از دلایل بالا رفتن تعداد بالای مصدومان استقلال برایتان نوشتیم. گزارشی که سر و صدا هم کرد و در نهایت دکتر ستوده پزشک استقلال در صفحه اینستاگرامش پستی گذاشت و از برخی ماجراهای مربوط به کادرفنی استقلال گله کرد. اینکه چرا پس از حکم دادگاه تجدید نظر مهدی قائدی، او در ترکیب فیکس گذاشته می شود تا با شرایط روحی و روانی نامناسب بازی کند. این شرایط روحی روی بازی او اثر گذاشته و باعث مصدومیتش شده است. 

جدا از همه اینها، شکاف بین تیم پزشکی و تیم کادرفنی و بدنسازی استقلال، عمیق تر از آن است که شاید همه فکر کنند. این شکاف در ماجرای اعلام مصدومیت دیاباته در بازی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان به چشم آمد. جایی که فرهاد مجیدی با قاطعیت گفت که دیاباته به دربی می رسد اما دکتر ستوده اعلام کرد نه تنها دیاباته به دربی نمی رسد بلکه چند هفته از میادین به دور خواهد بود.

نکته دیگری که وجود دارد این است که استقلال در چند بازی اخیر، با فشردگی بازی و تمرین و پرواز مواجه بوده و کادرفنی بر خلاف کادر پزشکی، مخالف استراحت دادن به بازیکنان بوده و حتی صبح روزی که استقلال به امارات رسیده بود تا روز بعدش با الکویت بازی کند، بعدازظهر همان روز، فرهاد مجیدی به تیم تمرین داده است که کادر پزشکی مخالف بوده است. 

در اینکه کادرفنی باید با کادر پزشکی و بالعکس هماهنگ باشد شکی نیست اما انگار در این ماجرا رودربایستی هایی وجود دارد که فرهاد مجیدی و دکتر ستوده، سکوت کرده اند. 

استقلال تیمی است که مدعی بالای جدول و حتی قهرمانی است و حالا داشتن هشت مصدوم نشان می دهد که یک جای کار می لنگد. کدام تیم در لیگ برتر را می شود پیدا کرد که هشت بازیکن مصدوم دارد؟ چه تیمهای بالای جدول و چه تیمهای پایین جدول! 

بدنسازی پاشنه آشیل استقلال؟

ظاهرا بیشتر بازیکنان استقلال از نحوه تمرینات بدنسازی این تیم در نیم فصل دوم رضایت ندارند. آنها اعتقاد دارند تمرینات بدنسازی در نیم فصل اول زیر نظر دستیاران استراماچونی بهتر دنبال می شده و در نیم فصل دوم با حضور مربی بدنساز ایرانی آمادگی بدنی شان به شرایط ایده آل نرسیده است. 

اتفاقی که گفته می شود در بالا رفتن تعداد مصدومیت ها در استقلال گویا بی تاثیر نبوده مخصوصا این که مصدومیت های استقلالی ها بیشتر در کشاله است که همین اتفاق بیشتر تحت تاثیر نوع تمرینات بدنسازی و عدم آمادگی کامل بدنی اتفاق افتاده است. به هر حال مربی جدید بدنساز ایرانی استقلال که به این تیم اضافه شده، گویا از آشنایان یکی از مربیان استقلال هم بوده است تا در نیم فصل دوم تمرینات بدنسازی زیر نظر او دنبال شود‌ و فرهاد مجیدی هم خیلی او را قبول دارد. اوایل حضور علیرضا ربانی ۳۵ ساله گفته شد:« او دارای مدرک دکترای فیزیولوژی ورزشی است و همچنین سابقه فعالیت در کمپ اسپایر و لیگ پرتغال را دارد. او علاوه بر همکاری با باشگاه های ایرانی در دپارتمان بدنسازی تیم اسپورتینگ لیسبون فعالیت داشته است.» مطمئنا اگر این بدنساز با کادر پزشکی استقلال هماهنگ نباشد، تعداد مصدومان استقلال نه تنها بالاتر می  رود، بلکه ممکن است تا پایان فصل بیشتر از یک تیم 11 نفره از بازیکنان استقلال مصدوم شوند! معمولا بدنسازها با کادر پزشکی استقلال هماهنگی های لازم را دارند تا بازیکنان مصدوم نشوند اما انگار در استقلال بدنساز بیشتر با کادر فنی هماهنگ است تا با کادر پزشکی. واقعیت این است که بین تیم کادر فنی و پزشکی شکاف عمیقی وجود دارد و دود این شکاف بیشتر به چشم بازیکنان استقلال می رود!

1984