چلسی پرسودترین، و رئال زیان‌ده‌ترین باشگاه در نقل و انتقالات

چلسی پرسودترین، و رئال زیان‌ده‌ترین باشگاه در نقل و انتقالات

پایگاه خبری فوتبالی – سازمان ناظر CIES میزان خرید و فروش باشگاه‌ها را در 12 ماه گذشته ارزیابی کرده است. 

در این میان، باشگاه چلسی سود 205 میلیون یورویی از خرید و فروش بازیکن به دست آورده و به دلیل محرومیت از سوی فیفا، نتوانسته بازیکن بزرگی را جذب کند. آنها تنها توانستند قرارداد ماتئو کوواچیچ را با قیمت 45 میلیون یورو دائمی کنند. چلسی 250 میلیون یورو هم بابت فروش بازیکن کسب کرده است. بنفیکا هم 166 میلیون یورو سود کرده است که بخش زیادی از آن به دلیل فروش ژائو فلیکس به اتلتیکو مادرید بوده است. آژاکس هم 137 میلیون یورو به دست آورده که به دلیل دو انتقال بزرگ بوده: ماتیس دلیخت به یوونتوس، و فرنکی دی‌یونگ به بارسلونا. در میان 20 باشگاه سودده، خبری از باشگاه‌های اسپانیایی نیست.

اما صدرنشین باشگاه‌هایی که در بازار نقل و انتقالات زیان‌ده بوده‌اند رئال مادرید است. آنها به صورت خالص 181 میلیون یورو از دست داده‌اند. مادرید بیشترین خریدها را با 330 میلیون یورو داشته و ادن هازارد، رودریگو، لوکا یوویچ، ادر میلیتائو، فرلان مندی، رینیر، و بازیکنان دیگر را خریده است. آنها البته 149 میلیون یورو هم از فروش مارکوس یورنته، کیلور ناواس، رائول ده‌توماس، ماتئو کوواچیچ، و تئو هرناندز کسب کردند. با این حال، بیشترین زیان نقل و انتقالات متعلق به آنها است.

پس از آنها استون ویلا قرار دارد که 172 میلیون یورو خرج کرده و تنها 3 میلیون یورو از فروش بازیکنانش به دست آورده است. زیان آنها به این ترتیب 169 میلیون یورو است. ویلا 13 بازیکن خرید، از جمله وسلی مورائس برزیلی که با قیمت 25 میلیون یورو آمد.

بارسلونا هم 166 میلیون یورو ضرر کرده است. آنها 288 میلیون یورو خرج بازیکنانی مانند آنتوان گریزمان، فرنکی دی‌یونگ، نتو، جونیور فیرپو، و امرسون کردند، و 122 میلیون یورو هم از فروش مالکوم، یاسپر سیلسن، آندره گومش، پاکو آلکاسر، دنیس سوارز و بازیکنان دیگر به دست آوردند. منچستر یونایتد، تاتنهام، موناکو، اینتر، یوونتوس و فیورنتینا هم در رده‌های بعدی هستند.

8444