انتقاد سرمربی سابق دی یونگ از پستش در بارسلونا

انتقاد سرمربی سابق دی یونگ از پستش در بارسلونا

پایگاه خبری فوتبالی- اریک تن هاگ، سرمربی جوان و موفق آژاکس آمستردام که تا چندی پیش در تیمش هدایت فرانکی دی یونگ را برعهده داشت، حالا در صحبتهایی به انتقاد از پستی که دی یونگ در بارسلونا بازی می کند پرداخته است.

به گزارش فوتبالی فرانکی دی یونگ با ترک آژاکس به بارسلونا منتقل شد و در تیم کاتالان و به ویژه از زمان روی کار آمدن کیکه ستین در این تیم، در پست تهاجمی به میدان می رود. حالا تن هاگ که مدتها در آژاکس سرمربی دی یونگ بوده در صحبتهایی اعلام کرده که این بازیکن هلندی اگر چند متر عقب تر مورد استفاده قرار بگیرد، می تواند بهتر مهارتهای فوتبالی اش را به نمایش بگذارد.

آقای تن هاگ در گفتگو با زیگو اسپورت دراین باره گفته:« دی یونگ گلزن نیست. او بازیکنی است که می تواند موقعیت های فوق العاده ای برای هم تیمی هایش خلق کند.» تن هاگ در ادامه یادآوری کرد که چندین بار در تیمش به دی یونگ توضیح داده که نباید بیش ازحد جلو رفته و به خط حمله ملحق شود:« یک بار او را کنار کشیدم و ازاو پرسیدم: آیا تو بازیکن پست 10 هستی؟ وقتی بازیکن 10 باشی، باید گلزنی کنی.»

سوال بعدی که از آقای تن هاگ پرسیده شد، درمورد عملکرددو بازیکن سابقش در آژاکس یعنی دی یونگ و متیاس دلیخت بود که یکی در بارسلونا و دیگری در یوونتوس توپ می زنند. سرمربی آژاکس به این نکته اشاره کرد که همچنان با هردوی این بازیکنان در تماس است:« من دوست دارم که همچنان با دی یونگ و دلیخت در تماس باشم و حداقل تا یکی دو سال آینده هم با آنها در  ارتباط باشم. چون اینگونه برای آژاکس و فوتبال هلند بهتر است. با حضور این بازیکنان، تیمهایشان می توانند به مراحل نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسند؛ چون هردویشان بازیکنان با کیفیتی هستند.»

این درحالی است که آژاکس آمستردام با مربیگری آقای تن هاگ نتوانست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به دور بعد صعود کند و این درحالی بود که در فصل قبل از آن، این باشگاه هلندی با همین سرمربی تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیش رفته بود و تیمهای بزرگی را از گردونه رقابتها حذف کرده بود.

6363