منتقد جدید مجیدی؛ امیر هاشمی‌مقدم

منتقد جدید مجیدی؛ امیر هاشمی‌مقدم

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن سابق استقلال از نحوه مربیگری در دربی انتقاد کرده است.

به گزارش فوتبالی، امیر هاشمی‌مقدم که با خبرگزاری ایرنا مصاحبه کرده درباره تساوی استقلال و پرسپولیس گفته:" با شروع نیمه دوم بازهم استقلال نمایش بدی نداشت و گل دوم را هم به ثمر رساند. اما بعد از گل، سنگینی ترازو به سمت پرسپولیس رفت. مقصر در این بخش، استقلال بود چرا که بیش از حد برای پرسپولیس احترام قائل شد و اجازه بازی به پرسپولیس داده شد. وقتی دفاع همه‌جانبه می‌کنید باید به موقع به حریف نیش بزنید و این ترس را در حریف ایجاد کنید. مقابل پرسپولیس این اتفاق رخ نداد. وقتی عقب می‌روید نباید بترسید و اجازه ندهید که حریف متوجه ترس شما بشود. پرسپولیس این را متوجه شد و در نهایت به گل رسید."

هاشمی‌مقدم مثل بسیاری از کارشناسان، تعویض مهدی قائدی را اشتباه مجیدی در دربی دانسته:" قائدی بسیار خطرناک بود و وقتی در بازی حضور داشت، هر لحظه بوی گل می‌داد. او نباید تعویض می‌شد. به هر حال تفکرات سرمربی این گونه بود و احساس کرد او خسته شده است."

انتقاد دیگر مدیر برنامه‌های جهانبخش از سرمربی استقلال، احساسی بودن فرهاد از دید هاشمی‌مقدم است:" حیف است در بازی که می‌توانی سه بر یک ببری؛ با نتیجه ۲ بر ۲ متوقف شوی. چرا تیم‌ فرهاد بلافاصله بعد از زدن گل، گل می‌خورد؟ وقتی شما گل می‌زنید تیم حریف یک مقدار سازماندهی و سیستم فکری خود را از دست می‌دهد. منتها همه این اشتباه را می‌کنند که این مساله فقط مختص تیم حریف است. اما این ماجرای احساسی در تیمی که گل زده است نیز وجود دارد. شما اگر در یک بازی بزرگ گل بزنید خطرناک‌ترین لحظه برای گل خوردن همان چند دقیقه اول بعد از گلی است که به ثمر رسانده‌اید. چرا که تیم حریف ریسک می‌کند. اگر بتوانید آن چند دقیقه را کنترل کنید بسیار خوب خواهد بود. این مساله باید حل شود چرا که چند بار تکرار شده است. باید همه چیز کنترل شده باشد. نباید مثل بچه‌ها جشن گرفت. خوشحالی کردن خوب است اما باید سریع خودتان را بازیابی کنید. اتفاقا در این گونه مواقع شما می‌توانید به تیم حریف مجددا ضربه بزنید. این کیفیت از طریق مربی به بازیکنان تزریق می‌شود. بزرگترهای تیم نیز می‌بایست در درون زمین تمرکز را به بازیکنان داد.

1984