لیگ پرتغال معدن استعدادها؛ از رونالدو تا ژائو فلیکس و خامس

لیگ پرتغال معدن استعدادها؛ از رونالدو تا ژائو فلیکس و خامس

پایگاه خبری فوتبالی - برونو فرناندز جدیدترین بازیکنی است که از لیگ پرتغال به مقصد یک باشگاه بزرگ اروپایی جدا می شود.

به گزارش فوتبالی، بازیکن اسبق اسپورتینگ پرتغال با 55 میلیون یورو به منچستریونایتد ملحق شد و به لیست بلندبالای بازیکنان با استعدادی ملحق شد که در سالهای اخیر از کشور پرتغال به بهترین باشگاه های قاره ملحق شده بودند. بسیاری از این بازیکنان موکلان ژرژ مندس، ایجنت سرشناس پرتغالی بودند. این وکیل پرتغالی کاری کرده تا لیگ کشورش به یک منبع درآمد شگفت انگیز برای تیم های این لیگ تبدیل شود.

در یک سال اخیر به طور مثال ژائو فلیکس با 127 میلیون یورو به اتلتیکو پیوست، میلیتائو با 50 میلیون یورو راهی رئال مادرید شد و فلیپه با 20 میلیون یورو به اتلتیکو پیوست. در نقل و انتقالات زمستانی، ژدسون فرناندز هم راهی تاتنهام شد.

فروش های بزرگ لیگ پرتغال با انتقال 19 میلیونی کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد آغاز شد. بعد از آن مانگالا با 35 میلیون یورو به سیتی پیوست، خامس رودریگز با 45 میلیون یورو راهی موناکو شد، ادرسون با 40 میلیون یورو به سیتی پیوست، هالک و ویتسل هر کدام با 40 میلیون یورو راهی زنیت شدند و فالکائو با 40 میلیون یورو به اتلتیکو پیوست. ژرژ مندس ایجنت پرتغالی در اکثر این انتقال ها نقش داشته است.

در دهه اخیر بازیکنان زیادی از لیگ پرتغال به لیگ های دیگر مهاجرت کردند. برخی از این انتقال ها نظیر اوبلاک، دی ماریا، داوید لوئیز، په په ، گدس، لیندلوف و جکسون یک موفقیت بزرگ به شمار می رفتند. لیگ پرتغال در این دهه بیش از یک میلیارد یورو پول جا به جا کرده است.