یرکوویچ: هواداران استقلال بخشی از زندگی من هستند/ گلزنی مقابل الریان برایم مهم بود

یرکوویچ: هواداران استقلال بخشی از زندگی من هستند/ گلزنی مقابل الریان برایم مهم بود

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم اسبق استقلال گفت: شیخ دیاباته بازی‌های بیشتری نسبت به من در استقلال انجام داد و توانست رکوردم را بشکند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، گوران یرکوویچ ستاره سال‌های قبل استقلال که مدتی برای تیم سیاه‌جامگان مشهد نیز بازی کرد، درباره آخرین وضعیت خود اظهار داشت: می‌خواستم از فوتبال خداحافظی کنم اما با پیشنهاد جالبی مواجه شدم. به لائوس آمده‌ام و برای قهرمان این کشور یعنی تیم لائو تویوتا بازی می‌کنم. مربی تیم ژاپنی است و به من اعتقاد دارد. در آکادمی این تیم نیز به عنوان مربی فعالیت دارم تا به پیشرفت‌شان کمک کنم. ما در ای‌اف‌سی کاپ نیز حضور داریم.

وی در ادامه افزود: من استقلال را چند سال پیش ترک کردم ولی همچنان این تیم را دوست دارم. هواداران این تیم همیشه به من لطف داشتند. آنها من را فراموش نکرده‌اند و مدام برایم پیام می‌فرستند. بعضی اوقات می‌توانم به برخی از آنها پاسخ بدهم اما همیشه نمی‌شود. نتایج این تیم را به طور دقیق پیگیری می‌کنم. می‌دانم که به تازگی در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا موفق شدند مسابقه اول خود را ببرند. با این حال در لیگ اخیرا نتایج خوبی گرفته نشده است. امیدوارم که استقلال به مسابقات لیگ برگردد و قهرمان شود چرا که شایستگی‌اش را دارد.

مهاجم اسبق استقلال درباره حضور فرهاد مجیدی در قامت سرمربی تیم آبی‌پوش تهرانی گفت: می‌دانم که فرهاد سرمربی شده است. برای او بسیار خوشحالم. با او نتوانستم بازی کنم چرا که وقتی در سال ۲۰۱۲ آمدم او به قطر رفته بود. به نوعی باشگاه استقلال من را به جای او گرفته بود تا جایش را در خط حمله پر کنم. اما او را چند بار ملاقات کردم. او اسطوره استقلال است و احترام زیادی برایش قائل هستم. آدم‌های زیادی مثل او وجود ندارند. مجیدی پله به پله به اینجا رسیده است. شنیده‌ام که در اسپانیا و کشورهای دیگر حضور داشت تا مربیگری را آموزش ببیند و به خاطر همین لیاقت نشستن روی نیمکت استقلال را دارد. اگر او بتواند استقلال را قهرمان لیگ کند اتفاق فوق‌العاده‌ای خواهد بود. فرهاد بسیار باهوش است و فکر می‌کنم که در کارش موفق می‌شود.

وی درباره درخشش شیخ دیاباته در استقلال اذعان داشت: من شیخ دیاباته را از فرانسه می‌شناسم. نه به طور شخصی و نزدیک اما می‌دیدم که در فوتبال فرانسه چطور بازی می‌کند. ۲ سال قبل در این کشور بود. در درجه اول شیخ یک انسان بسیار خوب است و هم اینکه مهاجم فوق‌العاده خوبی به شمار می‌رود. در حال حاضر هم در استقلال گل‌های زیاد و مهمی را به ثمر رسانده است. استقلال همیشه به یک مهاجم گلزن و بزرگ نیاز دارد و الان چنین شخصی در این تیم حضور دارد.

یرکوویچ درباره عبور کردن دیاباته از تعداد گل‌های او در استقلال تصریح کرد: بله متوجه شدم که رکورد من را در تعداد گل زده شکست اما فکر می‌کنم او از من بیشتر بازی کرده است. من از ژانویه تا آوریل برای استقلال بازی کردم و ۹ گل زدم اما شیخ از ابتدای فصل بوده و حالا در آغاز نیم فصل دوم هستیم. او بیشتر از من بازی کرده است. برای بازیکنان خارجی سخت است که به فوتبال ایران بیایند و از همان ابتدا شروع به گلزنی کنند. بازیکنان زیادی وجود ندارند که توانسته باشند چنین کاری را انجام بدهند. ساموئل دیگر بازیکنی بود که خیلی خوب کارش را انجام داد. تیام و جپاروف هم عملکرد خیلی خوبی داشتند. هواداران استقلال انتظار زیادی از بازیکنان خارجی دارند. آنها حمایت می‌کنند و انتظار دارند که بازیکنان خارجی گل بزنند.

وی درباره جدال استقلال با الریان و گلی که در سال ۲۰۱۳ به این تیم زد بیان داشت: می‌دانم که استقلال باید با الریان بازی کند. از روز قبل تعدادی از هواداران استقلال ویدئوی گلم به الریان در سال ۲۰۱۳ را برایم ارسال می‌کنند. یادم می‌آید که در آن مسابقه از دقیقه ۸۰ وارد زمین شدم و موفق شدم ۱۰ دقیقه بعد گل برتری تیم را بزنم. اولین برد ما مقابل الریان در لیگ قهرمانان آسیا در خاک قطر بود که به دست آمد. یکی از مهمترین گل‌هایی بود که به ثمر رساندم. خیلی از هواداران استقلال من را با آن گل به یاد می‌آورند. بعد از آن گل فشار از روی من برداشته شد و گل‌های زیادی زدم. بعد از آن گل، بازی کردن در ایران برایم راحت شد. این گل برای من بسیار مهم بود. امیدوارم که استقلال باز هم در قطر به چنین نتیجه خوبی برسد و بتواند به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. همچنین امیدوارم شهر خودرو نیز موفق شود حریف خود را شکست دهد. این حق ایران است که با چهار نماینده در لیگ قهرمانان حاضر باشد.

یرکوویچ در پایان گفت: در آخر می‌خواهم از همه مردم ایران به ویژه فوتبال‌دوستان ایرانی تشکر کنم. آنها همیشه از من حمایت کرده‌اند. باز هم عذرخواهی می‌کنم که نمی‌توانم پاسخ محبت آنها را تک تک بدهم. هواداران استقلال بخشی از زندگی من هستند. قلب من آبی است و آبی خواهد ماند. از آنها می‌خواهم فرهاد و بازیکنان را حمایت کنند و امیدوارم که بهترین نتایج را کسب کنند.

4344