ادعای کارگردان مستند آبی به رنگ آسمان: تاریخ تاسیس استقلال 18 شهریور 1324 است!

ادعای کارگردان مستند آبی به رنگ آسمان: تاریخ تاسیس استقلال 18 شهریور 1324 است!

پایگاه خبری فوتبالی- کارگردان مستند آبی به رنگ آسمان عنوان کرد طبق اسناد موجود؛ تاریخ تاسیس باشگاه استقلال 18 شهریور است.

به گزارش فوتبالی، امیر رفیعی کارگردان آبی به رنگ آسمان ادعای جالبی را از یک واقعیت تاریخی درباره استقلال مطرح کرده است. او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: 

چند سالى است كه هواداران استقلال، چهارم مهر ماه را به عنوان روز تاسيس باشگاه خود جشن مى گيرند كه متاسفانه اين تاريخ به اشتباه در اذهان نقش بسته است.

در آستانه اولين ديدار تيم استقلال تصميم گرفتم با انتشار اسناد مربوطه تاريخ دقيق را كه هجدهم شهريور ماه هزار و سيصد و بيست و چهار است، در اختيار عموم قرار دهم.

تصوير اول: همان طور كه ملاحظه مى نماييد، باشگاه دوچرخه سواران در هجدهم شهريور ماه هزار و سيصد و بيست و چهار با اعلام رسمى روزنامه اطلاعات در نوزدهم همين ماه فعاليت خود را به طور رسمى آغاز كرد.

تصوير دوم: يكى از صفحات روزنامه اطلاعات منتشر شده در تاريخ مذكور را نشان مى دهد كه در آن به تاسيس باشگاه اشاره كرده است.

تصوير سوم: از دو هفته نامه معتبر نيرو و راستى با انتشار در چهارم مهر ماه است كه ضمن اعلام فعاليت باشگاه دوچرخه سواران، به موسس آن زنده ياد پرويز خسروانى اين مهم را به نوعى تبريك گفت.

لازم به توضيح است طبق برگى از اساسنامه سازمان ورزشى و فرهنگى تاج، تصميم بر ايجاد اين باشگاه در مهر ماه هزار و سيصد و بيست و سه شكل گرفته و در سال هزار و سيصد و بيست و چهار فعاليت آن به طور رسمى آغاز شده است كه در اين جا لازم مى دانم بيان كنم طبق تحقيقاتى كه داشتم، فكر تاسيس باشگاه در ساختمانى واقع در خيابان سوم اسفند(سرهنگ سخايى فعلى) صورت گرفت كه بعدها نيز تا مدت زمانى محل استقرار مديران و... باشگاه بود.

در خاتمه لازم است مطرح كنم باشگاه دوچرخه سواران بر خلاف اطلاعات غلط و ثبت شده در منابع اينترنتى و حتى كتاب هاى مربوط به تاريخ باشگاه، توسط زنده ياد پرويز خسروانى(كه در اين دوران دوچرخه سوار بود) و با همراهى ورزشكاران خوش نام آن زمان به اسامى پرويز عمواوغلى (قهرمان شنا، شيرجه و واترپلوى ايران)،  حسن كسايى(بسكتباليست معروف كه در شنا و فوتبال نيز فعاليت مى كرد) و محمد خاتم(كاپيتان تيم ملى فوتبال ايران و قهرمان ورزش دو و ميدانى) با هزينه شخصى و بدون وابستگى به حكومت تاسيس شد كه اسناد آغاز به حيات آن را ديديد. مهمى كه ريشه در قدمت و اصالت اين مجموعه دارد و با درج در روزنامه رسمى كشور يعنى "اطلاعات" و تبريك در دو هفته نامه معتبر "نيرو و راستى" مواجه شد. 

4344