نامه صالحی‌امیری به شیخ احمد به دنبال سلب میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا

نامه صالحی‌امیری به شیخ احمد به دنبال سلب میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به رئیس شورای المپیک آسیا خواست تا در خصوص گرفتن میزبانی از ایران در لیگ قهرمانان آسیا ورود کند.

به گزارش فوتبالی، در پی تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا  AFC مبنی بر سلب میزبانی از نمایندگان فوتبال ایران در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در نامه ای اعتراض رسمی ایران را  به رئیس  OCA  اعلام کرد.

در متن نامه فوق آمده است:

جناب شیخ احمد الفهد الصباح
ریاست شورای المپیک آسیا

موضوع: تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص مسابقات لیگ فوتبال
ریاست محترم،
نظر شما را نسبت به تصمیم غیر منتظره اخیر کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص لغو برگزاری مسابقات لیگ قهرمانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در تهران و برگزاری این مسابقات در کشور سوم، که مغایر با قوانین و مقررات مربوطه کنفدراسیون فوتبال آسیاست، جلب می نمایم.

این تصمیم یکطرفه و بدون مشورت با فدراسیون ملی فوتبال اتخاذ شده چراکه این فدراسیون می توانست عدم وجود مسائل و مشکل امنیتی برای سفر و شرکت تیم دیگر کشورها در مسابقات تهران و این که شرایط کاملا تحت کنترل است را تضمین کند.

خواهشمند است با استفاده از روابط حسنه و جایگاه خود، به کنفدراسیون فوتبال آسیا توصیه نمائید تا در این تصمیم تجدیدنظر تا حقوق باشگاه های ایرانی طبق منشور المپیک و اساسنامه فیفا و به دور از تبعیض، حفظ شود.

آخرین نکته حائز اهمیت این است که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان و سایر مقامات ذیصلاح تضمین می کنند که به هیچ وجه خطری وجود ندارد و تیم ها می توانند در امنیت به ایران سفر کنند.

حمایت و میانجیگری شما در این امر مهم باعث کمال امتنان خواهد بود.

در انتظار دریافت بازخورد شما هستیم، شخصا مراتب ارادت خود را ابراز می کنم.

9697