آذری: مدیران استقلال را در محله خودشان هم کسی نمی‌شناسد!

آذری: مدیران استقلال را در محله خودشان هم کسی نمی‌شناسد!

پایگاه خبری فوتبالی- سعید آذری، روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و با چیا فوادی، سردبیر سایت فوتبالی به گفت‌و‌گو پرداخت.

به گزارش فوتبالی، سعید آذری در ابتدای سخنانش در رابطه با به خدمت گرفتن پاتوسی و کنار زدن استقلال گفت: هفته گذشته با آقای نکونام جلسه‌ای داشتیم که پاتوسی هم در لیست خرید او بود. قیمتی که به آقای نکونام اعلام شده بود چیزی حدود 350 هزار دلار برای پاتوسی بود. وقتی جواد به من گفت این بازیکن را می‌خواهم، به او گفتم فکر بقیه‌اش را نکنید. ما با کیپ‌تاون وارد مذاکره شدیم و آخرین مذاکره‌مان ساعت 2 صبح پنجشنبه بود که توافق نهایی صورت گرفت و پس از آن هم قرارداد پاتوسی را هم برایش شفاف سازی رو سایت باشگاه گذاشتیم. در اینکه بقیه باشگاه‌ها چه گذشته و روند مذاکراتشان چگونه بوده به ما ربطی نداشته زیرا ما باشگاه حرفه‌ای هستیم و کار خودمان را می‌کنیم. 

آذری در ادامه سخنانش در رابطه با بیانیه باشگاه استقلال علیه خودش گفت: اگر من هم بازیکن اینچنینی را از دست داده بودم و جمعیت هوادارای 20 میلیونی روی سرم خراب می‌شدند بر علیه گنده‌تر از آذری هم بیانیه می‌دادم! من یک کار حرفه‌ای انجام دادم. سه‌شنبه گفتم سه باشگاه بزرگ ایران دنبال پاتوسی هستند یعنی سپاهان، استقلال و فولاد. اینکه پاتوسی الان در باشگاه استقلال است و استقلالی‌ها بیانیه می‌دهند، بهتر بود موفق به جذب پاتوسی می‌شدند. بیانیه استقلال ربطی به من ندارد. هپاتیت اونایی دارند که دروغ می‌گویند! من اصلا نمی‌دانم درباره هپاتیت چه بازیکنی صحبت می‌کنند. برایشان تاسف می‌خورم. شما (باشگاه استقلال) با یک آدم حرفه‌ای طرف هستید. پول را دیروز فرستادم ورفت کانالش را هم نمی‌گویم تا یاد بگیرید! بنده به عنوان یک مدیر، باید مسائل جریان مالی را پنهان نگه دارم. در شرایط تحریم، با ذکاوتی که در سر خیلی از ما هم وجود ندارد، باید بتوانیم موفق شویم! ما در طول دو ساعت و نیم پاتوسی را جذب کردیم. اگر آقایان مایل باشند می‌توانم برایشان کلاس آموزشی بگذارم!

وی ادامه داد: اصلا به من ربطی ندارد که باشگاه استقلال چرا موفق به جذب پاتوسی نشد. مشکل این باشگاه پاتوسی نیست. باشگاه استقلال در دو ماه گذشته، مربی‌اش رفته، بازیکن کرواتش برنمی‌گردد و ... این مسائل را حل کنند. هپاتیت دروغگویان دارند! ایفمارک به آن بازیکن مجوز بازی داد و در فوتبال ایران بازی کرد. شما به فکر هپاتیت بازیکن ما نباشید و به فکر درمان خودتان باشید!

آذری افزود: از آقایان در باشگاه استقلال بپرسید که درآمدهای حاصل از بازی‌های آسیایی استقلال را دریافت کردند؟ بنده با سفارت ایران در مالزی صحبت کردم. یک مبلغی از پول‌های استقلال آنجا گیر کرده‌ و نتوانستند بگیرند اما من سهم تیمم را گرفتم. به شما هم یاد نمی‌دهم! پس فردا اگر تیمی در این زمینه کمک خواست در خدمتش هستیم. نه آدم‌های فرافکنی که به جای حل کردن مشکلات خودشان علیه من بیانیه می‌دهند. سعید آذری دو روز بعد از اینکه از ذوب‌آهن اخراج شد به فولاد رفت. اما اگر شما را از تیم استقلال بیرون کنند کسی در محله‌تان شما را می‌شناسد؟ قهرمان ملی این مملکت هستم و از 1360 تا 1377 در ورزنه برداری مقام کسب کردم و با سابقه مدیریتی‌ام دو روز هم بیکار نماندم! شما چه؟ من اگر قرار بود به استقلال بیایم بعد از ذوب‌آهن می‌امدم. در آن باشگاه به جز علی فتح‌الله‌زاده و کامران منزوی کسی را نمی‌شناسم. بیانیه‌ای هم که دادید سراسر توهین است. اگر منظور آن منم همه‌اش به خودتان برمی‌گردد. عوام فریب و پوپولیست شما هستید که یک هزارم قول‌هایتان به هواداران را هم موفق نشدید عملی کنید. مردم این چیزها را خوب می‌فهمند. درباره مسائل مطرح شده در این بیانیه هم چند نکته حقوقی وجود دارد که اگر مدرک رو نکنید به سرنوشت اسلاف خود در ذوب‌آهن دچار می‌شوید که گفتند سعید آذری 100 میلیارد بدهی روی دست باشگاه ذوب آهن گذاشت و رفت. در نتیجه یک، پوپولیست خودتان هستید. دو، کانال مالی باز است و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌شود پول واریز کرد. از کانالی که ما پول واریز کرده‌ایم، به کل دنیا می‌توان پول جابجا کرد. 



سعید آذری

وی ادامه داد: به خاطر حق فولاد سه هفته است در حال مذاکره هستم تا بازی ما با استقلال لغو شود. بنده در تمام رسانه‌ها و کل خوزستان تحت فشار بودم زیرا از استقلال دفاع کرده بودم. زیرا پیرهن تیم ملی این مملکت را تنم کرده ام و استقلال و پرسپولیس و سپاهان و پدیده را تیم ملی می‌شناسم. این حس را نمی‌توانید از من بگیرید. وقتی می‌بینم استقلال را مثل جنگجوی بدون سلاح به مصاف الکویت می‌فرستید. بازیکنان شما پریروز سر تمرین آمدند و حرف از مدیریت حرفه‌ای می‌زنید؟ کاپیتان شما دیروز به تمرین اضافه شد! فرهاد مجیدی را با توجه به اینکه هوادارا دوستش دارند آوردید، یک بازیکن را نتوانستید برایش بگیرید! به این مدیریت می‌گویند مدیریت دستمال کاغذی! من از فولاد بیرون بیایم چهار باشگاه دیگر من را می‌خواهند. به شما تذکر می‌دهم این مسائل را کنار بگذارید و حرف‌های قابل اثبات در رسانه‌ها بزنید. تمرکزتان را روی جلب رضایت هواداران استقلال بگذارید که از شما ناراضی هستند. پوپولیست و عوام فریب و فرافکن شما هستید. 

سعید آذری در ارتباط با سخنان کامران منزوی مبنی بر اینکه فولاد پول بیشتر نسبت به استقلال پرداخت کرد و پاتوسی را گرفت گفت: آقای منزوی که نگفت آذری پوپولیست است یا به من تهمت نزد. اگر آقای منزوی همچنین صحبتی کرده است این یک صحبت حرفه‌ای ست. چه پول بیشتری داده باشم، چه کانل های واریز را بدانم، چه مسلط به زبان انگلیسی هستم هرچه. اینکه پاتوسی کی به استقلال می‌آید مشخص نیست. 

وی در ادامه افزود: بعد از باشگاه ذوب‌آهن سه، چهار باشگاه به من پیشنهاد دادند و اگر می‌خواستم در استقلال کار کنم به آن‌ پیشنهادها پاسخ نمی‌دادم. صندلی استقلال برای کسانی جاذبه دارد که در ورزش کشور هیچی نبودند و می‌خواهند به این وسیله نامشان مطرح شود. سعید آذری بچه‌ای در محل مستضعف نشین شهر اصفهان بوده که خودش و پدرش قهرمان ملی بوده‌اند و تحصیل کرده است. یک سری شیوه‌هایی مدیریتی را بلد است که آقایانی که انگ پوپولیستی می‌زنند نمی‌دانند. این که کامران خان گفته فولاد پول بیشتری داده، ما مبلغ پیشنهادی استقلال را نمی‌دانیم. اما اگر پاتوسی شرایط استقلال را نرمال می‌دید آنجا می‌رفت. اخبار حالا آنلاین همه جا پخش می‌شود. وقتی بازیکن کروات شما که گفته به ایران نمی‌آید، یا بازیکنی که می‌خواهد به ایران بیاید، این اخبار را نمی‌خواند؟ 

آذری در انتهای سخنانش گفت: اینکه مدیر برنامه پاتوسی با استقلالی‌ها چه توافقی کرده به من هیچ ارتباط ندارد. بنده به عنوان یک مدیر حرفه‌ای موظف بودم دستوری که سرمربی من به باشگاه مبنی بر جذب پاتوسی داده است را عملی کنم و مشکلی در آن نمی‌بینم. قرارداد پاتوسی یک دوره شش ماهه و قرضی به فولاد پیوسته. اگر از عملکردش راضی بودیم برای جذب ذائمش پیشنهاد خواهیم داد. نمی‌خواستیم از هول حلیم در دیگ بیفتیم. درباره لغو بازی با استقلال، مواضع ما همان موضع قبلی ست. تیم ما سه بازیکن در تیم امید دارد. آغاسی، زامهران و نجاریان. این حق قانونی ماست. عین متن آیین نامه هم هست و این حق قانونی را داریم که بازی نکنیم. آقایان حرفه‌ای در باشگاه استقلال! شما سه چهار روز بعد از بازی با فولاد در اهواز یک بازی دیگر دارید. اگر بازیکنان شما در آن بازی آسیب ببینند چه می‌شود؟ شما هنوز برنامه مربی خودتان را هم نتوانسته‌اید عملی کنید! 

7413