ترس مدافع آمریکایی آژاکس از شرایط خاورمیانه و بازگشت از قطر به هلند

ترس مدافع آمریکایی آژاکس از شرایط خاورمیانه و بازگشت از قطر به هلند

پایگاه خبری فوتبالی - سرجینو دست، مدافع آژاکس، اردوی این تیم که در کشور قطر در حال برگزاری است را به دلیل نگرانی هایی که از تنش های موجود در منطقه داشت، ترک کرد. 

به گزارش فوتبالی، باشگاه هلندی امروز تایید کرد که بازیکن 19 ساله از مدیران این تیم خواسته که به دلیل افزایش تنش ها در منطقه پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اردوی این تیم در قطر را ترک کند. در طول روزهای گذشته و پس از اقدام آمریکا در ترور سپهبد سلیمانی تنش ها در منطقه خاورمیانه نسبت به قبل افزایش پیدا کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام یکی از پایگاه های مهم آمریکا در عراق را هدف حملات موشکی قرار داد. پس از این اتفاقات، اردوی تیم ملی آمریکا نیز که قرار بود در قطر برگزار شود، لغو شده بود. با این حال آژاکس در طول 6 روز گذشته در دوحه، پایتخت قطر، تمرینات خود را ادامه داده بود تا در وقفه تعطیلات زمستانی از شرایط آرمانی دور نشود. اما دست که بازیکن تیم ملی آمریکا نیز هست به دلیل ترس از شرایط منطقه خواستار بازگشت به هلند شده است. باشگاه آژاکس با اعلام درخواست این بازیکن مدعی شد که شرایط مدافع خود را درک می کند و اجازه جدایی او و بازگشتش به آمستردام را صادر کرده است. 

پیش از این اعتراض ها و انتقاداتی نسبت به تصمیم آژاکس برای برپایی اردوی در شرایط خاص منطقه در قطر و همچنین نقض قوانین حقوق بشر از سوی این کشور در ساخت ورزشگاه ها و آماده سازی برای جام جهانی انجام شده بود اما مدیران این باشگاه اعلام کردند که با شرایط منطقه و جهان آشنا هستند اما خود را یک باشگاه ورزشی می دانند که دلیلی برای دخالت در دنیای سیاست ندارد. 

1070