لیونل مسی در سال 2020 چه رکوردهایی را خواهد شکست؟

لیونل مسی در سال 2020 چه رکوردهایی را خواهد شکست؟

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل مسی می تواند یک بار دیگر در سال 2020 سلطه خود بر فوتبال دنیا را به رخ بکشد چرا که در آستانه شکستن چند رکورد دیگر در سال جدید میلادی قرار خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، بازیکن تیم ملی آرژانتین به دنبال شکستن رکورد تعداد گل های زده برای یک باشگاه است که در حال حاضر در اختیار پله، بازیکن سابق سانتوس، قرار دارد. اسطوره فوتبال برزیل موفق شده 643 گل برای این تیم به ثمر برساند. مسی تا به حال 618 گل برای بارسا زده و می تواند در سال آینده با تنها 25 گل به این رکورد دست پیدا کند. یکی دیگر از رکوردهایی که مسی می تواند در سال آینده از آن خود کند رکورد تعداد بازی برای باشگاه بارسلوناست. او در حال حاضر در شانزدهمین فصل حضور خود برای این تیم قرار دارد و 705 بازی با پیراهن بارسا انجام داده است. رکورد بیشترین تعداد بازی در اختیاز ژاوی، هم تیمی سابق مسی، با 767 بازی برای باشگاه بارسلوناست. مسی شاید نتواند در سال 2020 به این رکورد رسیده و در 62 دیدار حضور داشته باشد اما با توجه به قرارداد او که تا تابستان 2021 است شکستن این رکورد نیز بسیار محتمل به نظر می رسد.

دیگر رکوردی که مسی در سال 2020 به آن نخواهد رسید اما می تواند تا حد زیادی به آن نزدیک شود، رکورد ایکر کاسیاس است که در 188 بازی اروپایی حضور داشته است. دروازه بان سابق رئال مادرید 44 بازی بیشتر از مسی دارد که تا به حال 140 بازی در لیگ قهرمانان و سوپرکاپ اروپا انجام داده است. اما اگر بارسلونا امسال بتواند به مراحل پایانی رقابت های لیگ قهرمانان صعود کند، او می تواند به این رکورد نزدیک شود و در آینده ای نزدیک آن را نیز بشکند. در لیگ قهرمانان نیز رکورد گلزنی در فصل های متوالی لیگ قهرمانان در آستانه دسترسی برای مسی است. در حال حاضر رایان گیگز، بازیکن سابق منچستریونایتد، با گلزنی در 16 فصل متوالی این رکورد را در اختیار دارد و مسی پس از او با گلزنی در 15 فصل دوم است و با گلزنی در فصل آینده این رقابت ها می تواند به رکورد این ستاره ولزی برسد. 

از نظر شخصی نیز مسی تلاش می کند که برای هفتمین بار توپ طلا و کفش طلا را در سال آینده از آن خود کند. دیگر رکورد مدنظر او نیز تعداد گل های زده در یک فصل لیگ قهرمانان اروپاست. رادامل فالکائو در فصل 11 - 2010 با پورتو 18 گل به ثمر رساند و این در حالی است که بهترین رکورد مسی در اروپا در فصل 12 - 2011 بود که او موفق شد 14 گل به ثمر برساند. آخرین رکوردشکنی و احتمالا جذابترین آنها نیز این است که مسی بتواند به بازیکنی با بیشترین عنوان قهرمانی در تاریخ تبدیل شود. دنی آلوز، هم تیمی سابق او، در حال حاضر با 40 قهرمانی در صدر جدول قرار دارد. مکسول، مدافع سابق بارسلونا، 37 قهرمانی دارد. گیگز با 36 و ویتور بابا، دروازه بان سابق پورتو، با 35 قهرمانی نیز در رده های بعدی هستند. مسی در حال حاضر 34 قهرمانی در کارنامه خود دارد و احتمال کسب 6 قهرمانی در سال آینده چندان زیاد نیست اما می تواند خود را به آلوز بسیار بسیار نزدیک کند.

1070