سوشا مکانی: هفته آینده یا به نروژ برمی‌گردم یا قرارداد بلندمدت می‌بندم

سوشا مکانی: هفته آینده یا به نروژ برمی‌گردم یا قرارداد بلندمدت می‌بندم

پایگاه خبری فوتبالی - سوشا مکانی دروازه‌بان سابق نفت مسجدسلیمان در مصاحبه با ایران‌ورزشی حرفهای جالبی زده که بخشهای مهم آن را برایتان نقل می‌کنیم:

  • اول فصل که با باشگاه صحبت کردم قرار بود تا نیم فصل بمانم و تا روزی هم که تعهد داشتم و توافق داشتیم به چیزی جز موفقیت تیم فکر نکردم. من در اتاقی می‌خوابیدم که هوا هم به زور داشت اما دم نزدم چون خودم شرایط را قبول کردم.
  • بازیکن حرفه‌ای هستم و دوست دارم برنامه‌ریزی برای آینده و زندگی ورزشی‌ام داشته باشم. با این شرایط، ‌2 راه دارم. یا اینکه برگردم بروم نروژ چون من 4 سال مالیات دادم و اگر ایران بمانم باید قید پاسپورت نروژی‌ام را بزنم یا اینکه پیشنهاد خیلی خوب لیگ برتری داشته باشم که بتوانم قید نروژ را بزنم. پس اگر به نروژ رفتم که رفتم اما اگر اینطور نشد، برای 500 میلیون و یک میلیارد برنامه‌ریزی‌ام را به هم نمی‌زنم و باید قرارداد بالای 3.5 سال باشد که قید نروژ را بزنم. در واقع قرارداد و شرایطم باید طوری باشد که دغدغه و استرسی برای آینده نداشته باشم.
  •  بحث همه جا جدی است و فقط پیکان و سایپا و بقیه تیم‌ها نیست. فرکی مثل پدرم می‌ماند و همیشه به‌عنوان بزرگتر برایش احترام خاصی قائل بوده و هستم. با ایشان صحبت کردم و این مسأله را پنهان نمی‌کنم اما برنامه‌ریزی و تصمیم برای آینده‌ام تصمیمی نیست که بخواهم به راحتی از آن بگذرم. احترام جای خود را دارد اما باز هم می‌گویم آینده‌ام مهم است و تصمیم برای فوتبال همه آینده‌ام را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اگر تصمیمی غیر از این بگیریم به خودم و افرادی که تحت‌الشعاع تصمیم من هستند، خیانت کردم.  
  • باشگاهی است که 3.5 ساله پیشنهاد داده ولی تا اواسط یا اوایل هفته آینده مشخص می‌شود.
  • در بازی با تراکتور ضربه‌ای به سرم خورد که حتی لبم 2،‌3 سانت پاره شد. در حد فاصل بازی تراکتور تا شاهین من اصلاً تمرین نداشتم و یک روز قبل از بازی آمدم. در این مدت هم مسکن و آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کردم که لبم عفونت نکند. در واقع اصلاً شرایط بازی نداشتم و به خاطر همین خوب نبودم، که بعد از بازی هم از کادرفنی و بچه‌ها به خاطر عملکردم عذرخواهی کردم. بازی با شاهین، بدترین بازی نیم فصل من بود. روی هر 2 گل مقصر بودم. به‌عنوان سوشا مکانی از خودم انتظار زیادی دارم. من بعد از بازی به آقای اینانلو مربی دروازه‌بان‌های تیم هم گفتم اگر روزی سوشا مکانی چنین گلی بخورد باید حتماً تنبیه شود. به هیچ عنوان این اشتباهات قابل پذیرش نیست. هم روی گل اول و هم گل دوم. در کل بازی با شاهین روز خوبی برای من نبود.
1984