وریا غفوری: نه درتعویض‌ها دخالت کردم نه درکار فنی

وریا غفوری: نه درتعویض‌ها دخالت کردم نه درکار فنی

پایگاه خبری فوتبالی - بخشهای مهم صحبتهای وریا غفوری با روزنامه ایران‌ورزشی را برایتان انتخاب کردیم:

  •  اعتقاد دارم که سطحی‌نگری‌ها و بی‌مسئولیتی‌ها کار را به اینجا رساند که سرمربی در میانه‌های راه به کشورش رفته است. من نمی‌توانم به چیز دیگری جز این مسأله فکر کنم. به اعتقاد من تعمدی در کار نبوده و فقط یکسری اهمال‌ها انجام شده که حالا هم فکر می‌کنم تصمیم‌گیران درصدد جبران مافات هستند. فکر می‌کنم الان چنین فضایی در استقلال حاکم است و آنها که دستی بر آتش دارند متوجه شده‌اند که باید چه تصمیم‌هایی برای تیم بگیرند که به نفع همه باشد. اما به هرحال ما از این وضعیتی که به وجود آمد ضربه خوردیم.
  •  الان هم در جایگاه خوبی هستیم و فرصت جبران فراهم است. ما فاصله آنچنانی با صدر جدول نداریم. استقلال تیمی است که با بهره‌گیری از همین کادر فنی و بازیکنان می‌تواند دوباره به صدرجدول برود. فکر می‌کنم نیم فصل دوم خیلی چیز‌ها روشن می‌شود.
  • در تعویض‌ها و اینکه بخواهم بگویم کدام بازیکن از زمین بیرون برود و یا مسائل فنی و تاکتیکی نقشی نداشتم. کار به عهده دیگران بود. فقط در بازی با شاهین که سرپرست نداشتیم من تا حدی هماهنگی‌های وسط زمین را انجام دادم که آن هم به دلیل شرایط خاص تیم اجتناب‌ناپذیر بود اما هیچ دخالتی در کار فنی نداشتم.
  •  تک تک بچه‌ها و کسانی که روی نیمکت مسئولیتی داشتند در این چند روز به تیم کمک کردند و اجازه ندادند یک آبروریزی بزرگ رخ بدهد. استقلال واقعاً در هیچ برهه از تاریخ خودش چنین شرایطی را تجربه نکرده بود که نه سرمربی داشته باشد، نه مربی. ما در اوج بلاتکلیفی آبروی استقلال را حفظ کردیم و اجازه ندادیم فشارها کمر تیم را بشکند.
  •  اگر فوتبالی باشید می‌دانید که طبق توافق‌هایی که ابتدای فصل می‌شود باشگاه موظف است 50 تا 60 درصد از قرارداد بازیکنان و دیگر ارکان خودش را تا نیم فصل پرداخت کند. ولی به جز 4، 5 بازیکن غالباً زیر 30 درصد دریافتی داشته‌اند.  
1984