مسی گام به خانه مارادونا خواهد گذاشت!

مسی گام به خانه مارادونا خواهد گذاشت!

پایگاه خبری فوتبالی- با انجام قرعه کشی مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا، مشخص شد که بارسلونا در این دور باید با ناپولی روبرو شود. 

به گزارش فوتبالی، بدین ترتیب لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسا حالا باید تا چند ماه آینده به ناپل سفر کند و در ورزشگاهی به میدان برود که سالها دیگو آرماندو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین در آنجا می درخشیده و تبدیل به اسطوره فوتبال این باشگاه شد.

دیگو مارادونا که در بین فصول 85-1984 تا 92-1991 پیراهن ناپولی را به تن می کرد، در این باشگاه ایتالیایی موفقیتهای فراوانی را کسب کرد و در مجموع 259 دیداری که با پیراهن ناپولی برگزار کرد، 115 گل به ثمر رساند و 77 پاس گل داد و رسما ورزشگاه سن پائولو را باید معبد این اسطوره آرژانتینی دانست. او با پیراهن ناپولی به دو قهرمانی در سری آ، یک جام حذفی ایتالیا و یک سوپرکاپ ایتالیا رسید و حسابی دل هواداران این تیم را مال خود کرد و در نهایت در سال 1992 ناپولی را به مقصد بارسلونا ترک کرد ولی هرگز نتوانست موفقیت هایی که با پیراهن ناپولی کسب کرده بود را در بارسا تکرار کند.

 مسی حالا ارزشمندترین ستاره بارسلوناست و مجموعا با این تیم به 34 جام قهرمانی رسیده (10 قهرمانی در لالیگا، 8 سوپرکاپ اسپانیا، 6 جام حذفی اسپانیا، 4 لیگ قهرمانان اروپا، 3 سوپرکاپ اروپا و 3 جام باشگاه های جهان) او مجموعا 703 بازی با پیراهن بارسلونا برگزار کرده و 617 گل زده و 240 پاس گل داده است.

این اولین باری خواهد بود که لیونل مسی در ورزشگاه سن پائولو، معبد مارادونا به میدان خواهد رفت و تا پیش از این در خانه ناپولی بازی نکرده . او در هیچ یک از دو بازی تیمش در تابستان (در اردوی پیش فصل آمریکا) مقابل ناپولی حضور نداشت (به دلیل مصدومیت) و تنها در سال 2011 در جام خوان گامپر مقابل این تیم قرار گرفته بود.

در آن بازی بارسا 0-5 ناپولی را شکست داد. مسی در دقیقه 57 به جای سسک وارد زمین شد و در همان دقایق محدود 2 گل از گلهای تیمش را به ثمر رساند.

6363