پیش‌بازی بارسلونا - ناپولی؛ به یاد مارادونا

پیش‌بازی بارسلونا - ناپولی؛ به یاد مارادونا

پایگاه خبری فوتبالی - در حساس‌ترین مسابقه از دور رفت مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ اروپا، امشب دو تیم اسپانیایی و ایتالیایی رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت‌های دور رفت از مرحله حذفی و پلی‌آف مسابقات لیگ اروپا و در حساس‌ترین مسابقه از این دور، امشب پنجشنبه بیست و هشتم بهمن‌ماه سال 1400 هجری شمسی مصادف با هفدهم فوریه سال 2022 میلادی و از ساعت 21:15 به وقت ایران، شاگردان ژاوی هرناندز در تیم بارسلونای اسپانیا در استادیوم نیوکمپ شهر بندری بارسلون میزبان شاگردان لوچیانو اسپالتی در تیم ناپولی ایتالیا خواهند بود.

در شش تقابل اخیر این دو تیم، سهم بلوگرانا چهار پیروزی و سهم پارتنوپی تنها یک برد بوده و یک دیدار هم به تساوی کشیده شده است.

ناپولی در شش بازی از هفت دیدار اخیر خود در لیگ اروپا، در هر بازی حداقل دو گل زده است. بارسلونا در هر سه تقابل خانگی اخیر خود با ناپولی، در هر بازی حداقل دو گل زده است. کاتالان‌ها در هر سه تقابل خانگی اخیر خود با ناپولی پیروز شده‌اند.

ناپولی در گروه خود در لیگ اروپا پایین‌تر از اسپارتاک مسکو و فقط به دلیل نتایج رو در رو، در رده دوم قرار گرفت تا به صورت مستقیم به مراحل حذفی صعود نکند و راهی پلی‌آف شود. با این حال، پارتنوپی شروع بسیار خوبی در رقابت‌های سری آ ایتالیا داشت و الان نیز شرایط خوبی در جدول این لیگ دارد. آن‌ها یکی از مدعیان قهرمانی در فصل جاری سری آ هستند. ناپولی در این فصل تیم متعادل و خوبی دارد و در پنج بازی اخیر خود سه برد و فقط یک شکست در اوقات اضافه کوپا ایتالیا مقابل فیورنتینا داشته است. آخرین شکست شاگردان اسپالتی در طول نود دقیقه، به هشت بازی قبل بازمی‌گردد. آن‌ها بر خلاف بارسلونا از نظر دفاعی وضعیت بسیار خوبی دارند و بهترین خط دفاعی سری آ در اختیار این تیم است.

اما بارسلونا بر خلاف ناپولی پس از شروع بدی که در این فصل داشت، با روی کار آمدن ژاوی هرناندز نیز موفق به صعود از گروه خود در لیگ قهرمانان اروپا نشد و به لیگ اروپا رفت. آن‌ها کم‌کم با ژاوی بهتر و بهتر می‌شوند و مشکل اصلی بارسلونا در حال حاضر خط دفاعی متزلزل این تیم است. آن‌ها در پنج بازی اخیر و در طول نود دقیقه شکستی را تجربه نکرده‌اند اما در این پنج بازی دو شکست داشته‌اند که هر دو در اوقات اضافه سوپرجام مقابل رئال مادرید و کوپا دل‌ری مقابل اتلتیک بیلبائو بوده است. تیم ژاوی از نظر هجومی مهره‌های خوبی دارد و در هر بازی موقعیت‌های زیادی خلق می‌کند اما خط دفاعی این تیم تمام زحمات خط حمله را از بین می‌برد. مارک آندره تراشتگن یکی از بدترین فصل‌های خود را از زمان حضور در بارسلونا سپری می‌کند. بلوگرانا با ژاوی به دنبال شروع اروپایی تازه‌ای است و با تمام توان خواهد جنگید.

برای بارسلونا در دیدار امشب برابر ناپلی‌ها آنسو فاتی، سرجی روبرتو، ساموئل اومتیتی، کلمنت لنگله، آلخاندرو بالده و رونالد آرائوخو به دلیل مصدومیت غایب خواهند بود. هم‌چنین ممفیس دیپای هم به علت مشکل آسیب دیدگی، احتمالاً این بازی را از دست خواهد داد و البته دنی آلوز نیز که نامش در لیست اروپایی بلوگرانا قرار ندارد.
اما در سمت مقابل نیز برای ناپولی در مصاف امشب با کاتالان‌ها متئو پولیتانو، هیروینگ لوزانو و استانیسلاو لوبوتکا به علت مصدومیت حضور نخواهند داشت. همین‌طور اکسل توانزبه هم به دلیل عدم حضور نامش در لیست اروپایی ناپولی، غایب دیدار امشب خواهد بود.

ترکیب احتمالی بارسلونا برای مصاف امشب با پارتنوپی در سیستم 3-3-4: تراشتگن، دست، گارسیا، پیکه، آلبا، دی یونگ، بوسکتس، پدری، ترائوره، اوبامیانگ، گاوی 

ترکیب احتمالی ناپولی برای مصاف امشب با بلوگرانا در سیستم 1-3-2-4: مرت، دی لورنتزو، رحمانی، کولیبالی، روی، آنگیسا، رویز، الماس، زیلینسکی، اینسینیه، اوسیمن

9404