پیکان دو- استقلال دو/ استقلال بدون استرا نمی برد

پیکان دو- استقلال دو/ استقلال بدون استرا نمی برد

پایگاه خبری فوتبالی-  در هفته چهاردهم لیگ برتر تیم فوتبال استقلال بدون سرمربی مقابل پیکان متوقف شد ولی همچنان صدرنشین باقی ماند.

به گزارش فوتبالی،  تیم استقلال از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف پیکان تهران رفت که  این مسابقه با نتیجه مساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

تیم فوتبال استقلال در حالیکه استراماچونی را نداشت به این مساوی رسید و با 26 امتیاز همچنان میراث سرمربی ایتالیایی خود را حفظ کرد و بعد از دقیقه 94 گل خورد اما  در صدر جدول باقی بماند. پیکان هم در روزی که میزبان بود در ورزشگاه خانگی میهمانش یک امتیاز با ارزش گرفت و با 13 امتیاز در رده دهم باقی ماند.

داور:موعود بنیادی فر

کمک داوران: علی میرزابیگی – قهرمان نجفی

کارت زرد: مهران موسوی، فراز امامعلی، شهریار مغانلو( پیکان) روزبه چشمی، محمد دانشگر( استقلال)

کارت قرمز:-

گل: مهدی قائدی( دقیقه 9 )، وریا غفوری( دقیقه 59) برای استقلال،  فراز امامعلی ( دقیقه 33)، حسین پور امینی( دقیقه 90+4) برای پیکان

 

ترکیب پیکان تهران:  وحید شیخ ویسی، سید مهران موسوی، ماهان رحمانی( از دقیقه 70 حسین پور امینی)، فراز امامعلی، سعید واسعی( از دقیقه 84 اسماعیل شریفات)، جلال الدین علی محمدی، حجت حق وردی، سید محمد ستاری، علی حمودی، شهریار مغانلو و امیرحسین کریمی( از دقیقه 75 جابر انصاری)

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، عارف غلامی، ووریا غفوری، مسعود ریگی، علی کریمی، میلیچ، فرشید اسماعیلی( از دقیقه 75 مرتضی تبریزی)، مهدی قائدی(90+3 سجاد آقایی) و آرش رضاوند( از دقیقه 85 فرشید باقری)

لحظات حساس بازی:

دقیقه 3: ضربه سر علی کریمی با اختلاف نسبتا زیادی از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت.

دقیقه 5: شوت وریا غفوری با پای چپ از پشت محوطه جریمه پیکان با واکنش زیبای شیخ‌ویسی راهی کرنر شد.

دقیقه 9: پاس علی کریمی به پشت مدافعان پیکان، به قائدی رسید و بهترین گلزن استقلال در این فصل، موفق شد با ضربه چیپ زیبا دروازه پیکان را باز کند.

دقیقه 16: سعید واسعی با عبور از سیدحسین حسینی می توانست دروازه را باز کند اما مدافعان استقلال توپ را از او گرفتند.

دقیقه 19: پاس زیبای عارف غلامی در کانال میانی خط دفاع پیکان به قائدی رسید اما او در زدن ضربه آخر موفق نبود.

دقیقه 28: اشتباه عارف غلامی باعث علی حمودی صاحب توپ شود، سانتر او با ضربه سر شهریار مغانلو همراه شد اما توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 33:  اشتباه عجیب استقلال در یارگیری باعث شد فراز امامعلی با دروازه بان تک به تک شود، او حسینی را دریبل زد و توپ را وارد دروازه کرد.

دقیقه 38: بار دیگر پیکانی‌ها از فضای خالی پشت مدافعان استقلال استفاده کردند و این بار شهریار مغانلو در موقعیت تک به تک با حسینی قرار گرفت که این بار خروج به موقع او مانع از گلزنی مهاجم پیکان شد.

دقیقه 41: ارسال روی دروزاه پیکان از سمت چپ به تیر دوم دروازه پیکان خطرساز بود که شیخ‌ویسی مانع از باز شدن دروازه‌اش شد.

دقیقه 42: شهریار مغانلو پس از فرار در محوطه جریمه استقلال توسط روزبه چشمی متوقف شد تا بنیادی‌فر نقطه پنالتی را نشان بدهد.

دقیقه 44: شهریار مغانلو پنالتی خود را به سمت دروازه استقلال زد که سیدحسین حسینی موفق به مهار توپ شد. پیکانی‌ها در برگشت سعی داشتند توپ را به قعر دروازه استقلال ارسال کنند که پاس رو به بیرون و ضربه مهاجم پیکان را روزبه چشمی دور کرد.

دقیقه 48: ارسال علی‌محمدی را مغانلو با مهار توپ نه چندان خوب گرفت که حسینی توپ را دفع کرد ولی در برگشت وپ به امامعلی رسید که شوت او را غلامی قبل از ورود به دروازه استقلال برگشت داد.

دقیقه 50: شوت پرقدرت واسعی با اختلاف نسبتا کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 53: ضربه محکم علی کریمی با پای غیرتخصصی از بیرون محوطه جریمه پیکان را شیخ‌ویسی در 2 مرحله و به سختی مهار کرد.

دقیقه 59: توپ ارسالی از روی کرنر سمت چپ زمین را مدافعان پیکان به طور ناقص دفع کردند که توپِ روی هوا را عارف غلامی به دانشگر رساند. در ادامه این مدافع هم توپ را در اختیار رضاوند قرار داد تا پاس این بازیکن را وریا غفوری با شوت تماشایی تبدیل به گل دوم استقلال کند.

دقیقه 74: نزدیک بود روی شوت فنی مهدی قائدی گل سوم استقلال به ثمر برسد که توپ با فاصله کمی از کنار تیرک عمودی دروازه پیکان عبور کرد.

دقیقه 79: ضربه سر مغانلو روی توپ ارسالی از سمت چپ زمین را حسینی جمع کرد.

دقیقه 80: مرتضی تبریزی صاحب یک موقعیت گلزنی شد که پاس او را مدافعان پیکان به کرنر فرستادند.

دقیقه 4+90: پیکانی‌ها صاحب ضربه ایستگاهی شدند که توپ پس از مهار حسینی به تیر دروازه خورد و در برگشت حسین پورامینی دروازه استقلال را باز کرد تا پیکان به گل مساوی برسد.

حاشیه های بازی:

*هواداران تیم فوتبال استقلال که از نبودن استراماچونی ناراحت هستند علیه سرپرست این تیم شعار سردادند.

* محمد نوازی و خسرو حیدری دو بازیکن اسبق آبی‌های تهران در جایگاه ویژه تماشاگر این مسابقه هستند ضمن اینکه محمود شیعی مدیرعامل باشگاه پیکان و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال از مههمانان ویژه این مسابقه هستند.

* در غیاب استراماچونی، بهزاد غلامپور از کنار زمین بازیکنان استقلال را هدایت می‌کند.

*هواداران استقلال همچنان با شعارهای خودشان از مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش انتقاد می‌کنند ضمن اینکه آنها شعارهایی را هم علیه جواد زرینچه سرپرست آبی‌های تهران سر می‌‌دهند. این در حالی است که شعاری از آنها در مورد امیرحسین فتحی شنیده نمی‌شود.

* پس از گلزنی مهدی قائدی هواداران استقلال با شعار مهدی آقای گل به تشویق او پرداختند.

* محمد نوازی هنگام ورود به جایگاه ویژه با هواداران استقلال گفت‌وگو کرد و برخی از آنها از وی خواستند که به خاطر این شرایط با رسانه‌ها صحبت کند.

* هواداران استقلال روی سکوهای ورزشگاه آزادی با شعارهای خود به حمایت از علی فتح‌الله‌زاده مشغول هستند.

4344