فیگو: در آن ال کلاسیکوی جنجالی، تضمینی برای امنیت جانی ام نداشتم

فیگو: در آن ال کلاسیکوی جنجالی، تضمینی برای امنیت جانی ام نداشتم

پایگاه خبری فوتبالی- شانزده روز دیگر ورزشگاه واندا متروپولیتانو میزبان دیدار افسانه های دنیای فوتبال خواهد بود؛ دیداری خیریه با حضور ستاره های تاریخ ساز فوتبال دنیا و به ویژه لالیگا.

به گزارش فوتبالی، با حمایت اتحادیه فوتبالیستهای بین المللی اسپانیا، هواداران می توانند به تماشای بازی بازیکنان افسانه ای فوتبال دنیا از جمله دانی آلوز، روبرتو کارلوس، رونالدینیو، اتوئو و دل پیرو بنشینند. در مراسم معارفه این بازی تماشایی لوئیز فیگو، فرناندو ایئرو، روبرتو کارلوس، لوکه و مورینتس حضور داشتند و در مورد مسائل مختلفی از جمله ال کلاسیکو و شرایط تیم ملی اسپانیا صحبت کردند. این گزیده ای از صحبتهای ستاره های حاضردر این مراسم است:

*روبرتو کارلوس و بازی خیریه: هدف این است که به نیازمندان کمک شود. این لحظه ای ویژه برای بازگشت به زمین چمن است. امیدوارم که دراین بازی، در دو نیمه 30 دقیقه ای برگزار شود ولی مهم این است که تماشاگران زیادی به تماشای این بازی بیایند. بازی زیبایی خواهد بود..زمین مملو از بازیکنان سابق دنیای فوتبال خواهد شد و امیدوارم که رویداد بزرگی باشد و کمکهای زیادی جمع شود. سال آینده در واندا یا برنابئو بازی مشابهی را برگزار خواهیم کرد.

*فیگو و امنیت بازی ال ال کلاسیکو: من در آن بازی معروف ال کلاسیکو (اولین بازگشت فیگو به نوکمپ بعد از انتقالش از بارسا به رئال مادرید) در شرایطی به زمین رفتم که تضمینی برای امنیت جانی ام نبود. اصلا فکر این را نمی کردم که نباید دراین بازی حضور داشته باشم. این روزهااگر بخواهی امنیتت را تضمین کنی، این کار را انجام می دهی. تغییر زمان بازیهای مهم، به منزله قدرت دادن به افرادی است که می خواهند صدایشان شنیده شود. ولی فوتبال سیاست نیست.

*فیگو و صحبتهای اخیر امانوئل پتی: من هرگز هیچ نوع نژادپرستی ای در رختکن بارسلونا حس نکرده بودم. من هم یک خارجی بودم و همیشه ارتباط خوبی با بازیکنان کاتالان و اسپانیایی داشتم

*لوکه واظهارنظر درمورد صحبتهای پتی: از شنیدن صحبتهای پتی درمورد نژادپرستی در بارسلونا واقعا حیرت زده شدم. هیچ کسی این صحبتها را درک نمی کند.

 

6363