پتی: در رختکن بارسلونا نژادپرستی را تجربه کردم

پتی: در رختکن بارسلونا نژادپرستی را تجربه کردم

پایگاه خبری فوتبالی- امانوئل پتی ستاره سابق تیم ملی فرانسه و باشگاه بارسلونا در گفتگو با رادیو آر.ام.سی صحبتهای جالب توجهی را برزبان آورده است. او در جریان این گفتگو اعلام کرده که در رختکن بارسلونا، نژادپرستی را لمس و تجربه کرده است.

به گزارش فوتبالی، پتی که در فصل 1-2000 در بارسا توپ می زد در این رابطه گفت:« آنچه می خواستم بگویم، ممکن است خیلی تکان دهنده باشد. اما این چیزی است که گهگاهی برای بازیکنان رخ داده. هرچند که برای برخی بازیکنان به مراتب بیشتر از اینها اتفاق افتاده است. من نژادپرستی را در رختکن بارسلونا تجربه کردم

پتی در سال 2000 از آرسنال جدا شد و به بارسلونا پیوست. انتقال او به باشگاه کاتالان حسابی جنجالی شد؛چرا که خوان گاسپار، رئیس وقت بارسا تصمیم گرفت که بخشی از مبلغی که از دریافت بابت بند جدایی زودهنگام فیگو از تیمش و انتقال به رئال مادرید دریافت کرد را برای خرید اوورمارس و پتی هزینه کند. اما پتی در بارسا جا نیفتاد و بعد از  یک فصل این تیم را ترک کرد. 

البته این اولین باری نیست که او در مورد اوضاع رختکن بارسا درآن زمان اظهار نظر کرده و درسال 2015 هم در صحبتهایی اعلام کرد که درزمان حضورش در رختکن بارسا اتفاقات میان بازیکنان بارسا اصلا دلنشین نبوده:« من در زمان خیلی بدی به بارسلونا پیوستم. در رختکن جنگ عظیمی میان بازیکنان کاتالان و بازیکنان هلندی تیم وجود داشت. فراتر از همه اینها، یک سرمربی به نام سرا فرر داشتیم که اقتدار و کاریزمای لازم برای مدیریت کردن شرایط و تیم را نداشت. حس ملی گرایی کاتالان ها خیلی شبیه به نژادپرستی است.»

پتی در ادامه صحبتهایش گفت:« در بدو ورودم به تیم، به من گفتم که سعی نکنم که اسپانیایی یادبگیرم و باید زبان کاتالان را بیاموزم و من گفتم:" ولی من در اسپانیا هستم.نه؟" و به من پاسخ دادند:"نه، در کاتالونیا هستی". من از این قبیل مسائل خسته شدم. درک می کنم که آنها هویتشان را دوست دارند ولی وقتی دربرخی مسائل زیاده روی می شود، موضوع به نژادپرستی می گراید. »

6363