سوژه روز؛ نفت مسجدسلیمان، چگونه پدیده شد؟

سوژه روز؛ نفت مسجدسلیمان، چگونه پدیده شد؟

پایگاه خبری فوتبالی، نفت مسجد سلیمان با پیروزی برابر پرسپولیس، به روند شکست ناپذیری خود در این فصل ادامه داد.

به گزارش فوتبالی، ماجراجویی‌های شاگردان تارتار همچنان ادامه دارد و آنها یازدهمین هفته بدون باخت را پشت سر گذاشتند. اینکه نفت مسجدسلیمان چگونه در این 11 هفته، پدیده اصلی لیگ برتر بوده، سوالی است که شاید با خواندن این گزارش، جوابش را پیدا کنید:

1. مهدی تارتار: تارتار پس از چند تجربه نه چندان موفق، با پارس جنوبی دوباره احیا شد. تارتار پارسی ها را از لیگ یک به لیگ برتر آورد و در اولین فصل حضور در لیگ برتر، این تیم را به جایگاه پنجم رساند. این مربی پس از 3 فصل حضور در جمع پارسی ها، از ابتدای لیگ جاری به دیگر تیم جنوبی پیوست و سکان هدایت نفت مسجد سلیمان را بر عهده گرفت. بی شک حضور تارتار و تجربه او یکی از دلایل درخشش این فصل مسجد سلیمانی هاست. 

2. خط دفاعی: تارتار در حالی به مسجد سلیمان پیوست که در خط دفاعی مهره های اصلی فصل گذشته این تیم از جمع زردپوشان جدا شده بودند. وکیا به گل گهر سیرجان، کولیبالی به فولاد و بیژن به نساجی رفتند. تارتار اسکلت خط دفاعی خود را با محمد طیبی و حامد نورمحمدی با تجربه شکل داد. طیبی که سابقه قهرمانی لیگ با استقلال خوزستان را در کارنامه خود دارد و نورمحمدی که مدافع محبوب تارتار به شمار می‌رود. نورمحمدی 33 ساله چندین سال است که در کنار مهدی تارتار حضور دارد و در راه آهن اولین همکاری اش را با تارتار داشت. او دو سال در پارس جنوبی با این مربی کار کرد و در لیگ نوزدهم نیز همراه او به نفت مسجدسلیمان آمد. 5 گل خورده در 11 بازی لیگ در حالیکه که نفتی‌ها تقریبا تمامی بازی های سخت خود را پشت سر گذاشتند، نشان از موفقیت این زوج در قلب خط دفاعی دارد. 

3. بهترین حمله، دفاع است: استفاده از ضربات شروع مجدد نقش مهمی در گل های این فصل زردپوشان دارد. بهترین گلزن این تیم حامد نور محمدی مدافع وسط این تیم است و محمد طیبی و پیام ملکیان نیز از خط دفاعی موفق به گلزنی شدند. 

تارتار با تجمع فشرده در زمین خودی و نزدیک کردن خطوط تیم، کار را برای رقبای خود بسیار سخت می‌کند و در ضد حمله های تند و تیز خود با اتکا به سرعت الجبوری در خط حمله به دنبال استفاده بهینه از موقعیت هاست.

4. دستان امن سوشا:سوشا در هفته چهارم و بازی مقابل سپاهان بعد از 405 روز به لیگ ایران بازگشت. او حتی پس از مصدومیت از ناحیه فک به بازی ادامه داد و با واکنش‌هایش مانع از گلزنی شاگردان قلعه نویی شد و 1 امتیاز حساس را از جدال با سپاهان نصیب نفتی ها کرد. 

سوشا در بازی مقابل پرسپولیس نیز ستاره دیدار پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان بود و  با 7 مهار توپ و دو خروج موفق روز خوبی را پشت سر گذاشت و خیال تارتار را از بابت دروازه راحت کرد.

5. یار دوازدهم: فوتبال در رگ و ریشه جنوبی ها جریان دارد و در این بین، مسجد سلیمانی ها با آغاز بازی تیم محبوبشان برای چند ساعت هم که شده تمام محرومیت ها و کمبود ها را به فراموشی می‌سپارند و به تشویق تیم محبوب خود می‌پردازند. بارها و بار ها بازیکنان و مربیان گفته اند که به عشق این مردم بازی می‌کنند و این کمک روحی، نقش موثری در نتایج خوب این فصل این تیم گذاشته. 

تحلیل از مجید محبی

1984