مظلومی: استراماچونی فوتبال ایران را با ایتالیا اشتباه گرفته بود

مظلومی: استراماچونی فوتبال ایران را با ایتالیا اشتباه گرفته بود

پایگاه خبری فوتبالی- پرویز مظلومی درباره آخرین وضعیت استقلال و همچنین سالگرد مرحوم غلامحسین مظلومی صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران ورزشی، سالگرد آقای گل سال‌های دور استقلال در سکوت کامل برگزار شد، درست مثل مراسم منصور پورحیدری (پدر استقلال). نه فردی از فدراسیون آمد و نه استقلالی‌ها به خود زحمت دادند در این مراسم شرکت کنند! همین مسأله خانواده مظلومی را به شدت دلخور کرد اما این دلخوری را رسانه‌ای نکردند چون این روزها انگار این مسائل در استقلال باب شده است و خانواده مظلومی هم ترجیح دادند بدون حضور نفرات فوتبالی، خودشان در کنار مزار مرحوم غلامحسین مظلومی برای او مراسم بگیرند. پرویز مظلومی (برادر غلامحسین) هم در این مراسم حضور داشت به همین دلیل با او همکلام شدیم تا در خصوص نحوه برگزاری مراسم سالگرد برادرش و همچنین شرایط فعلی استقلال صحبت کنیم.

سالگرد برادرتان در سکوت برگزار شد و مثل اینکه شما از این اتفاق ناراحت شدید؟
پنجمین سالگرد برادرم در سکوت برگزار شد. ما عزیزی را چندین سال است از دست دادیم که در زندگی فوتبالی و شخصی‌اش جزو بهترین‌ها بود اما متأسفانه مراسمی که در خور شأن و شخصیت ایشان باشد، برگزار نشد. این مراسم در سکوت محض برگزار شد و این جای تأسف داشت. هیچ کس از فدراسیون و باشگاه استقلال در مراسم سالگرد برادرم نبود که واقعاً جای تأسف داشت. مراسم خشک و خالی و فقط با حضور خانواده‌اش برگزار شد. در حالی که غلامحسین وصیت کرده بود او را با پیراهن استقلال خاک کنند. البته ما به این نامهربانی‌ها عادت کردیم. این را بگویم جای خالی غلامحسین بدجور ما را آزار می‌دهد.

شما در کنار برادرتان برای استقلال بازی کردید و جزو معدود برادران فوتبالی بودید که در یک تیم حضور داشتید.
بله من و غلامحسین همبازی بودیم. البته این را بگویم که غلامحسین در اوج فوتبالش بود اما من جوان بودم و ذخیره ایشان شدم. شرایط طوری بود که من از تیم استقلال جدا شدم. غلامحسین در تیم استقلال شرایطش خوب بود و آقای گل شد ایشان قبل از علی دایی آقای گل بود و جزو بهترین مهاجمان ایران محسوب می‌شد. دوران مربیگری هم با ایشان کار کردم. برادرم بسیار بی‌آزار و بی‌حاشیه بود. یادم هست فقط سال ۵۶ ایشان به همراه حجازی و عبداللهی به دلیل مسائلی که پیش آمده بود به شاهین رفت. یاد ایشان گرامی باد، جایش در بین ما خیلی خالی است.

از آقای گلی مرحوم برادرتان صحبت کردید، سال‌ها است بعد از برهانی استقلال آقای گلی نداشته است اما چند بازی است که دیاباته برای استقلال خوب گل می‌زند، فکر می‌کنید این بازیکن بتواند امسال طلسم را بشکند و آقای گل شود؟
ما در ایران سال‌ها است که فقر مهاجم نوک داریم. سالیان سال بود که علی دایی توانسته بود به‌عنوان یک مهاجم نوک در لیگ و تیم ملی خوب کار کند اما بعد از ایشان واقعاً ما دچار فقر شدیم و حالا برای اینکه تیم‌ها بتوانند این مشکل را حل کنند به سراغ مهاجم خارجی می‌روند. استقلال هم مجبور شده به سراغ مهاجم خارجی برود. بعد از چند سال استقلال مهاجم نوک آورد اما در ابتدا دیاباته بدشانس بود و به دلیل مصدومیت نتوانست در کنار استقلالی‌ها باشد اما سرانجام در چند بازی اخیر توانسته چندین گل بزند و دل هواداران را روشن کند. امیدوارم دیاباته بتواند همین روند را ادامه دهد.

استقلالی‌ها بازی نساجی را در پیش دارند و از سازمان لیگ خواسته‌اند بازی‌شان به تعویق بیفتد.
به نظرم تعویق بازی به نفع‌شان نیست چون نساجی هم در این مدت مشکل داشته و حریف سرسختی برای استقلال محسوب نمی‌شود.
استقلال بعد از بازی با نساجی باید به مصاف سپاهان برود، خیلی‌ها بر این باورند که سپاهان یقه استقلال را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد به نتایج پرگلش ادامه دهد.
سپاهان تیم بسیار خوبی است اما پرفراز و نشیب بوده است. شما نگاه کنید که مقابل سایپا و نساجی نتوانست نتیجه بگیرد. اما این تیم جلوی تیم‌های بزرگ خوب کار می‌کند و این کار استقلالی‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند. به نظرم بازی استقلال مقابل سپاهان فینال است.

به نظرتان استراماچونی در استقلال خوب کار کرده؟ در چند بازی اخیر کارشناسان از سیستم او تعریف و تمجید می‌کنند.
در ابتدا که ایشان به فوتبال ما آمد همه از او انتقاد می‌کردند اما گفتم که باید به ایشان فرصت داده شود. استراماچونی از اروپا آمده بود و اصلاً با فوتبال ما آشنا نبود. در استقلال تغییرات زیادی ایجاد شده بود و استراماچونی هم از اروپا آمده بود و نمی‌دانست که ابزاری که در ایران در اختیارش قرار می‌دهند با ابزاری که در اروپا در اختیارش قرار می‌دهند فرق می‌کند به همین دلیل هم بود که استراماچونی در ابتدا قهر می‌کرد، در کنفرانس مطبوعاتی‌ها عصبی و پرخاشگر می‌شد اما به مرور متوجه شد که شرایط فوتبال ایران چطور است و به مرور خودش را با این شرایط وفق داد. حالا استراماچونی توانسته تیم را جمع و جور کند. ضمن اینکه استقلال بعد از سال‌ها از نظر بدنی خیلی خوب شده و دیگر در بازی‌ها کم نمی‌آورد. فکر می‌کنم بدنساز استقلال خیلی خوب باشد.

با توجه به شرایط فعلی استقلال فکر می‌کنید این تیم در لیگ نوزدهم قهرمان شود؟
استقلال در ابتدا همه را ناامید کرد اما در ادامه لیگ با نتایجی که کسب کرد همه را امیدوار کرده است و در حال حاضر جزو مدعیان قهرمانی است.

4344