فتحی: نیم‌فصل بازیکنان مدنظر استرا را می‌گیریم/ پرونده پروپئیچ مختومه است

فتحی: نیم‌فصل بازیکنان مدنظر استرا را می‌گیریم/ پرونده پروپئیچ مختومه است

پایگاه خبری فوتبالی- امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال، روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و با چیا فوادی، سردبیر پایگاه خبری فوتبالی به گفت و گو پرداخت. 

به گزارش فوتبالی، امیرحسین فتحی در ابتدای سخنانش گفت: هر تغییر و تحولی عوارضی خواهد داشت. استقلال پوست اندازی کرد و برای هماهنگی باید به این تیم فرصت داده می‌شد. استقلال آرام آرام به روال خوب خودش برمی‌گردد و امیدواریم این موضوع ادامه دار باشد. 

وی ادامه داد: امکانات سخت افزاری و زیرساختی ما مناسب نیست. باشگاهی که در گذشته دور صاحب همه امکانات بوده از قبیل استادیوم و محل درآمد بسیار زیاد، اما امروز فاقد زمین تمرین مناسب است. ما یک مجموعه ورزشی امام رضا را داریم که چمن مصنوعی است. برای آماده سازی کمپ حجازی که زمین مناسبی ندارد هم به یک سال زمین احتیاج داریم و به برنامه های بلند مدتمان سپرده شد. امسال برخلاف سال گذشته دو زمین در اختیار داریم. مجموعه نفت تهرانسر و مجموعه انقلاب در روزهای سخت از این دو نگه داری می‌کنیم. اما اگر بارندگی شدید باشد نه فقط استقلال، مثل دیگر باشگاه ها مشکل خواهیم داشت. امیدواریم روزی برسد که حرفه ای بودن باشگاه ها صرفا به شماره خارجی پشت پیراهن نباشد. 

فتحی در ارتباط با رابطه‌اش با استراماچونی گفت: این روزها روز شایعه هستند و یک عده می‌خواهند روند رشد استقلال را کند کنند. مگر می‌شود مدیرعامل یک باشگاه همسو با سرمربی باشگاهش نباشد؟ ما هدف و سرنوشت مشترک داریم و طبیعی است که هیچ اختلافی نباشد. ممکن است در مجموعه باشگاه اختلاف نظرهایی باشد، نه بین بنده و سرمربی زیرا شرح وظایف ما تداخل ندارد. ما حداقل هفته‌ای یک بار با هم جلسه داریم. سر تمرین هم اخیرا از مسائل مختلف قبیل ورود و خروج بازیکن و بهتر شدن اوضاع باشگاه و ... صحبت کردیم. متاسفانه هروقت تیم می‌خواهد آرامش بگیرد، این شایعات مطرح می‌شود. اخیرا ایشان در فوتبال کلینیک گفتند انتقاد من برای مثبت شدن اوضاع تیم است و منفی نیست. همین باعث شد ما زودتر از اسپانسر طلبمان را بگیریم. بین ارکان باشگاه همسویی هست و قطعا باشگاه استقلال مانند دیگر باشگاه‌ها و ارکان جامعه، درگیر مشکلات اقتصادی است. تا همین چندروز پیش آمدن آقای ویلموتس به ایران مشخص نبود. 

وی ادامه داد: مسائل اقتصادی روی ورزش کشور تاثیر گذاشته و وزارت کشور رفت و آمد به خارج از کشور را هم محدود کرده است. بگذریم شاید چند تیم بودجه نامحدود دارند اما برای ما واقعا محدودیت بسیار است. متاسفانه تیم‌های متول در بازار نقل و انتقالات برای ما مشکل آفرین است. من با یک رقمی با بازیکنی صحبت می‌کنم و رقیبم قرارداد دوبرابری و دلاری پیشنهاد می‌دهد. قطعا این فضا مشکلات را زیاد می‌کند. در فضای عادی و مناسب این قمیت‌ها می‌توانند انقدر زیاد نباشند. 

فتحی در ارتباط با شعار هواداران استقلال علیه خودش در ورزشگاه گفت: برای من جالب است. اگر تیم ببازد و نتیجه نگیرد صحبت هواداران و انتقادشان طبیعی است. در برد تمام ارکان باشگاه از بالاترین مقام تا پایین ترین آن سهیم هستند. همینطور در شکست.

فتحی درباره نقل و انتقالات استقلال گفت: آقای استراماچونی به ما چند گزینه معرفی کردند. منتظریم پنجره باز بشود و در حال بررسی هستیم و امیدواریم بازیکنان مدنظر سرمربی جذب شوند. روابط با آقای دکتر نوروزی هم حسنه است و بازیکنانمان در کلینیک تحت نظر ایشان هستند. 

وی در انتها درباره پرونده پروپئیچ گفت: چندماه پیش با یک رایزنی گسترده از بنده و آقای خطیر در زاگرب و در مقر فیفا، با ارتباطات بسیار گسترده، یک فتح باب برای فوتبال ما و باشگاه استقلال رخ داد و این موضوع حل شد که تاثیر مستقیم روی پرونده رابسون جانواریو دارد. اما هر روز خط و خطوطی هست که با وکیل ایشان هر روز صحبت می‌کنند که پولت را گرفتی یا خیر. اما رای فیفا صادر شده و هیچ مشکل خاصی نیست و امیدوارم مسائل دیگر هم حل شود. از فردا هم بخشی از طلب بازیکنان پرداخت خواهد شد. 

7413