کدام تیم‌ها به یورو 2020 راه یافته‌اند؟

کدام تیم‌ها به یورو 2020 راه یافته‌اند؟

پایگاه خبری فوتبالی – یورو 2020 در تابستان سال بعد برگزار می‌شود، و به‌زودی بسیاری از تیم‌های صعودکرده به این مسابقات مشخص خواهند شد. در این مسابقات 24 تیم حضور خواهند یافت. اما صعود کدام تیم‌ها تاکنون قطعی شده است؟

گروه A

انگلیس توانست با برد هفت بر صفر مقابل مونته‌نگرو صعود کند. جمهوری چک هم دو بر یک کوزوو را برد و صعود کرد. یک بازی تا پایان این مسابقات مانده است.

گروه B 

اوکراین پس از برد دو بر یک مقابل پرتغال صعودش را قطعی کرد و اول شدن آنها هم قطعی است. پرتغال و صربستان برای صعود می‌جنگند.

گروه C

آلمان، ایرلند شمالی و هلند رقابت سختی برای صعود دارند. سرنوشت این گروه در روز پایانی مشخص خواهد شد. بلاروس هم به پلی‌آف می‌رود.

گروه D

در این گروه رقابت سختی بین جمهوری ایرلند، سوییس و دانمارک برقرار است. ایرلند با پیروزی مقابل دانمارک در روز آخر مسابقات صعودش را قطعی می‌کند. دانمارک در صورت پیروزی مقابل جبل‌الطارق و شکست نخوردن مقابل ایرلند صعود می‌کند. سوییس هم باید مقابل گرجستان و جبل‌الطارق نتایج مثبتی بگیرد. گرجستان هم راهی پلی‌آف می‌شود.

گروه E

کرواسی بخت اول صعود است. اسلواکی و مجارستان در رده‌های بعدی هستند، و ولز اوضاع چندان خوبی ندارد.

گروه F

اسپانیا با تساوی مقابل سوئد صعودش را قطعی کرد. سوئد، رومانی و نروژ برای دوم شدن می‌جنگند.

گروه G

رقابت در این گروه بسیار فشرده است. لهستان با 19 امتیاز صعودش را قطعی کرده است، و چهار تیم، از جمله اتریش و مقدونیه شمالی بخت صعود به یورو را دارند.

گروه H

ترکیه با تساوی بدون گل مقابل ایسلند هم خودش صعود کرد و هم صعود فرانسه را قطعی کرد.

گروه I

بلژیک اولین تیم راه‌یافته به یورو 2020 است. روسیه هم صعودش را قطعی کرده است. اسکاتلند هم به پلی‌آف می‌رود.

گروه J

ایتالیا دومین تیمی بود که به یورو 2020 راه یافت. فنلاند بخت اصلی صعود از این گروه پس از ایتالیا است، و ارمنستان و بوسنی-هرزگووین هم بخت اندکی برای صعود مستقیم دارند. ارمنستان از طریق پلی‌آف نمی‌تواند صعود کند ولی بوسنی در صورت عدم صعود مستقیم، به پلی‌آف می‌رود.

8444