ادعای جالب درودگر؛ درآمد ۲۰ میلیون دلاری صدا و سیما از دو دیدار استقلال و پرسپولیس

ادعای جالب درودگر؛ درآمد ۲۰ میلیون دلاری صدا و سیما از دو دیدار استقلال و پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- صادق درودگر ادعای جالبی درباره درآمدهای صدا سیما از دو دیدار استقلال و پرسپولیس مطرح کرد.

به گزارش فوتبالی، صادق درودگر رییس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال، ادعای جالب توجهی از درآمد صدا و سیما از بازی های استقلال و پرسپولیس مطرح کرده است. او در حاشیه همایش فوتبال کلینیک در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی، درباره این درآمدها توضیح داده که در ادامه می خوانیم.

ما یک نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی یکپارچه در کشور داریم و همگی در یک قایق و متعلق به یک حاکمیتی هستیم که در آن همه باید به یکدیگر احترام بگذاریم و حقوق یکدیگر را رعایت کنیم. بخش فوتبال هم اکنون از درآمدهای خودش بهره لازم را نمی برد و در خصوص حق پخش، دولت بودجه لازم که دستور و مصوبه مجلس در سال ۹۶ بوده، را مصوب نکردند و باشگاه ها هیچ دریافتی نداشتند. ما دنبال احیای این مورد هستیم و با صدا و سیما جلسات متعددی برگزار کردیم و قاعدتا باید دنبال شرایطی باشیم که باشگاه های ما بابت بدهی و... خود از وضعیت کنونی خارج شوند. سازمان اقتصادی طرح ها و برنامه هایی دارد که بتواند این موضوع را احیا کند و ما از طریق صدا و سیما به دنبال حق پخش هستیم که بتوانیم این مبلغ را به بودجه دولت وارد کنیم.

وی در ادامه گفت: رقمی که عنوان شده رقمی نبوده که من از خودم عنوان کنم. در واقع رقمی است که اگر وارد واحد بازرگانی سایت صدا و سیما شوید، می توانید پیدا کنید. در سایت صدا و سیما، هم نامه ای که به امضای آقای مهدوی مهر رسیده وجود دارد و اسلایدی که ما عنوان کردیم فقط مربوط به دیدار تیم های شاهین - پرسپولیس و استقلال - پارس جنوبی است که در تاریخ ۳ آبان اعلام شده است. رقم دقیق برای یک بازی، ۹ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۱۸۲ دلار است که این مبلغ برای هر بازی است و دو بازی روی هم به طور میانگین ۱۹ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۳۶۴ دلار است. ( بدون احتساب دیدارهای مهمی مثل شهرآورد،  تراکتور - استقلال یا پرسپولیس - سپاهان). این رقم بر مبنای ارقامی است که خودشان اعلام کردند که برای اپراتورها همان ۱۲ میلیون برای هر ثانیه که ضربدر ۷۰۰٪ می شود و ۴۵۰٪ برای شرکت هایی مانند بیمه و بانک های دولتی و موسسات مالی و اعتباری و ۳۰۰٪ برای شرکت های دیگر. این رقم های اعلام شده از سمت ما بر مبنای این تعرفه ها است. اگر به این رقم حتی ۵۰٪ هم تخفیف خورده باشد باز هم رقم بزرگ و قابل توجهی است که سالیانه باید به فوتبال ایران تزریق شود. 

درودگر درباره اوضاع نامساعد مالی تیم های نفتی گفت: قانون در گذشته اجازه میداد از بندها و مواد قانونی برای پرداخت هزینه های باشگاه های حرفه ای استفاده شود اما متاسفانه مجلس شورای اسلامی این مورد را لغو کرد و به همین دلیل باشگاه ها دچار مشکل شدند و این مورد ابدا به تحریم ها ارتباطی ندارد.

وی تاکید کرد: ما درآمدهای تبلیغات محیطی را دریافت کردیم و درصدد اخذ درآمدهای حق پخش تلویزیونی هستیم. هیات رییسه فدراسیون فوتبال و هیات رییسه سازمان لیگ مصوب کردند که ما برای حق پخش اینترنتی قرارداد ببندیم و به مرحله قرارداد نیز رساندیم و مزایده تیم ملی هم در حال برگزاری است و به زودی حق پخش اینترنتی تیم های ملی هم فروخته خواهد شد. 

درودگر در انتها درباره مبلغ حق تبلیغات محیطی گفت: سال گذشته کف این مبلغ ۸۵ میلیارد بود ولی امسال ۱۰۲ میلیارد است و جا دارد مژده بدهیم که خوشبختانه رقم حق پخش امسال ما گذشته است و ما در سال گذشته فقط نتوانستیم حقوق تولید محتوا و ارزش افزوده را تحصیل کنیم. امسال هم به شدت در تلاشیم تا رقم دریافتی ما، مشکلات سال گذشته را جبران کند.

۴۳۴۴