حمایت بازیکنان شیلی از تظاهرات مردمی: مقابل پرو بازی نمی کنیم

حمایت بازیکنان شیلی از تظاهرات مردمی: مقابل پرو بازی نمی کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال شیلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بازیکنان تیم ملی این کشور تصمیم گرفته اند تا برای برگزاری دیداری دوستانه مقابل تیم ملی پرو عازم شهر لیما نشوند.

به گزارش فوتبالی، بدین ترتیب تنها بازی دوستانه تیم ملی شیلی دروقفه برگزاری بازیهای ملی در ماه نوامبر برگزار نخواهد شد.  در بیانیه منتشره توسط فدراسیون فوتبال شیلی به این نکته اشاره شده که تیم ملی شیلی با هدایت رینالدو روئدا در لیما به مصاف پرو نخواهد رفت. در این بیانیه می خوانیم:« بازیکنان دعوت شده به تیم ملی شیلی تصمیم گرفته اند تا در بازی دوستانه مقابل تیم ملی پرو که قرار بود روز سه شنبه هفته آینده (19 نوامبر) در لیما برگزار شود، به میدان نروند. این تصمیم بعد از جلسه ای که میان بازیکنان در کمپ تمرینی خوان پینتو دوران تشکیل شد، اتخاذ گردید. بدین ترتیب رینالدو روئدا سرمربی تیم ملی شیلی به بازیکنانش اجازه ترک اردوی تیم را داد و این بازیکنان ازهمین لحظه در اختیار تیمهای باشگاهی شان خواهند بود. فدراسیون فوتبال شیلی شرایط را به همتای پرویی اش نیز اعلام کرده است.»

بازیکنان تیم ملی شیلی برای همراهی با تظاهرات ده ها هزار نفری مردم شیلی علیه رئیس جمهور این کشور تصمیم به لغو این بازی دوستانه گرفته اند. این روزها بحران سیاسی بزرگی شیلی را فرا گرفته است و در پی همین بحران سیاسی بازیکنان تیم ملی شیلی هم تصمیم گرفتند تا برای همراهی با این اعتراضات در مصاف با پرو به میدان نروند. این آخرین بازی دوستانه شیلی قبل از آغاز بازیهای مرحله حذفی جام جهانی در ماه مارس سال 2022 بود.

6363