اتفاقی که بالاخره رخ داد؛ بازگشت ونگر ،در قامت مدیر فیفا

اتفاقی که بالاخره رخ داد؛ بازگشت ونگر ،در قامت مدیر فیفا

پایگاه خبری فوتبالی- آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال بالاخره و بعد از مدتها دوری از دنیای فوتبال، مجددا به عرصه فوتبال بازگشت و البته این بار او را روی نیمکت مربیگری نمی بینیم.

به گزارش فوتبالی، طبق اعلام فیفا، آرسن ونگر به عنوان رئیس توسعه جهانی فوتبال مشغول به کار شده است و در پیشبرد اهداف جهانی فیفا در زمینه توسعه فوتبال فعالیت خواهدکرد. این درحالی است که در هفته های اخیر صحبتهایی درمورد احتمال حضور ارو روی نیمکت مربیگری بایرن مونیخ به گوش می رسید ولی ونگر نهایتا به پیشنهاد فیفا پاسخ مثبت داد. بدین ترتیب این سرمربی فرانسوی بر هیئت تصمیم گیری معروف به IFAB، برنامه های مربیگری و تجزیه و تحلیل فنی بازی ها در مسابقات زیر نظر فیفا نظارت خواهد کرد.

این سرمربی 70 ساله در پایان فصل 19-2018 بعد از 22 سال حضور روی نیمکت مربیگری آرسنال لندن را ترک کرد و با وجودی که صحبتهای زیادی درمورد بازگشت او به دنیای مربیگری به گوش می رسید، اما حالا او را در قامت مدیران فیفا خواهیم دید. او در مجموع سالها حضورش در آرسنال به 17 جام قهرمانی رسید که از بین آنها می توان به 3 قهرمانی در لیگ برتر اشاره کرد.

ونگر در صحبتهایی درمورد حضورش در کادر مدیران فیفا گفت:« من بی صبرانه منتظرم تا این چالش بزرگ و مهم را آغاز کنم. نه به این خاطر که علاقه زیادی به آنالیز فوتبال دارم، بلکه به این دلیل که ماموریتهای فیفا در دنیای فوتبال، اتفاقی بین المللی است. من براین باور هستم که مدیران فیفا در سالهای اخیر، کاملا در قلب موضوعات هستند و تمرکزشان را برروی پیشرفت فوتبال از نظرهای مختلف قرار داده اند. می دانم که می توانم در احقاق این هدف مشارکت داشته باشم و تمام انرژی ام را به کار خواهم گرفت.»

از سوی دیگر جانی اینفانتینو رئیس فیفا هم با اشاره به انتصاب آرسن ونگر گفت:« دانش عمیق آرسن ونگر و عشقش به حیطه های مختلف فوتبال، باعث شده تا او تبدیل به یکی از محترم ترین چهره های فوتبال شود. من خوشحالم که به او به خاطر پیوستن به تیم فیفا تبریک بگویم. از زمانی که به فیفا آمدم، فوتبال را در مرکز ماموریتهایمان قرار داده ایم.» 

  

6363