یک رأی و چند ابهام؛ کالدرون چطور محروم شد

یک رأی و چند ابهام؛ کالدرون چطور محروم شد

پایگاه خبری فوتبالی- گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس به دلیل اظهاراتش درباره استقلال از سوی کمیته انضباطی با یک جلسه محرومیت مواجه شد اما پس از اعلام رأی ابهامات و سؤالاتی به وجود آمد که حتماً اعضای این کمیته برایش دلایلی دارند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران‌ورزشی، سؤال اول اینکه: در رأی اعلام شده مشخص نشده قطعی هست یا نه. البته چون دو روز مهلت دفاع برای باشگاه تعیین شده بود پس می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که شاید حکم کالدرون قطعی نبوده است. البته رضا جاودانی قبل از اعلام رأی در گفت‌وگویی مدعی شده بود که: «کمیته انضباطی از ابتدای فصل تمام اظهارات جنجالی را رصد کرده و احکام لازم را هم صادر می‌کند. گابریل کالدرون یک بار جریمه شده و اینگونه نیست که ما نسبت به اظهارات او بی‌تفاوت باشیم. از ابتدا نمی‌توانیم حکم محرومیت برای یک نفر صادر کنیم بلکه توبیخ کتبی، جریمه نقدی و محرومیت برخورد‌هایی است که کمیته انضباطی برای متخلفان در نظر می‌گیرد. اظهارنظر جدید کالدرون مصداق بارز اتهام و افترازنی است و شامل ماده ۷۰ آیین‌نامه انضباطی می‌شود. به همین دلیل با نظر ریاست کمیته انضباطی و سایر اعضا او باید در جلسه این کمیته شرکت کرده و دفاعیات خود را مطرح کند تا پس از آن حکم لازم صادر شود. طبق آیین‌نامه کمیته انضباطی اعضا تا زمان تشکیل نشدن پرونده و صدور رأی نهایی نمی‌توانند درباره حکم آن پرونده اظهارنظر کنند و من هم یک عضو این کمیته هستم. با این وجود اظهارات اخیر کالدرون مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.»

اما سؤال دوم: در سندی که باشگاه پرسپولیس ارائه داده قید شده که باشگاه استقلال هزینه دادرسی را به حساب فدراسیون واریز نکرده که اگر اینطور باشد باید پرسید پس چرا حکم صادر شده است. انصاری‌فرد هم به همین موضوع اشاره داشته است: «کالدرون از دو تصمیم داور در بازی با پارس جم ابراز تعجب کرده و در ادامه گفته دوست دارم چه ببازم و چه ببرم در زمین باشد. کمیته انضباطی در رویه سختگیرانه خود برای پرسپولیس و مماشات با تخلفات دیگر تیم‌ها که منجر به در نظر گرفتن 10 جلسه محرومیت برای پرسپولیس و اعضای تیم شده در حالی کالدرون را محروم کرده که باشگاه استقلال به عنوان شاکی هزینه رسیدگی به شکایت را پرداخت نکرده و از نظر شکلی هم پرونده ناقص بوده این در حالی است که کمیته انضباطی اخیراً به یکی از شکایت‌های باشگاه رسیدگی نکرد و اعلام داشت زمانی به شکایت رسیدگی می‌شود که هزینه دادرسی واریز شود.»

سوال سوم: باشگاه پرسپولیس مدعی است که سه روز بعد از اعلام رأی بر روی سایت فدراسیون فوتبال، این حکم در روز شنبه به دفتر باشگاه رسیده است. از طرفی دو روز هم مهلت دفاعیه برای سرمربی پرسپولیس در نظر گرفته شده بود که بعداً روز جمعه را لحاظ نکردند و پرسپولیسی‌ها هم شنبه دفاعیه‌شان را ارسال کردند.

نکته: پس از اعلام رأی محرومیت کالدرون خبر استعفای اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم رسانه‌ای شد. ضمن اینکه او روز گذشته مدعی شده بود این حکم را او امضا نکرده است. البته روغنی معاون حسن‌زاده به همراه سایر اعضا می‌تواند در غیاب رئیس، احکام را صادر کند.

1984