وضعیت مشابه و عجیب مصدومان استقلال در چند فصل اخیر

وضعیت مشابه و عجیب مصدومان استقلال در چند فصل اخیر

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال استقلال بیشتر از هر تیم دیگری طی سال‌های اخیر مصدوم داشته است.

به گزارش فوتبالی، به نقل از میزان، هر چقدر که استقلالی‌ها از برد ۴ بر صفر تیم‌شان مقابل سایپا خوشحال شدند، به همان اندازه از مصدومیت داریوش شجاعیان ابراز ناراحتی کردند.

شجاعیان که پس از این پای راست او دچار پارگی رباط شده بود، در بهترین فرم بدنی خود قرار داشت و استراماچونی هم او را بازیکن تیمش معرفی کرده بود.

شجاعیان در نیمه نخست بازی با سایپا از ناحیه رباط پای چپ دچار پارگی شد تا دومین بازیکن از استقلال باشد که رباط صلیبی پاره می‌کند. در واقع استقلال طی ۷ هفته دو بازیکن دارد که رباط صلیبی پاره کرده‌اند.

وضعیت مشابه شجاعیان و کریمی

این دو بازیکن به لحاظ مصدومیت وضعیت مشابهی دارند. هر دو سابقه رابط صلیبی داشته و این فصل هم مصدوم شدند تا چند ماهی دور از میادین باشند. شجاعیان برخلاف کریمی در شرایط خوبی قرار داشت و یکی از مهره‌های ثابت استقلال بود.

کریمی چند بار مصدومیت را پشت سر گذاشته و از فهرست استقلال خارج شده بود تا برای چندمین بار مصدوم شود. شجاعیان که بهار سال ۹۷ در بازی با ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا مصدوم شد، ۸ ماهی دور از میادین بود، اما خیلی زود توانست به ترکیب استقلال بازگردد.

مصدومیت‌های متوالی بازیکنان

طی سال‌های اخیر بازیکنان زیادی از استقلال مصدوم شده‌اند. در لیگ چهاردهم روزبه چشمی رباط صلیبی پاره کرد و فصل بعد آن را هم در زمان علیرضا منصوریان به دلیل اینکه استقلال از پنجره نقل‌وانتقالات محروم بود، خانه‌نشین شد.

در ادامه بازیکنانی، چون مرتضی آقاخان، میثم تیموری و ... هم با مصدومیت‌های طولانی مدت روبرو شدند. به اینها باید مصدومیت و دوری یک یا دو ماهه برخی از بازیکنان از جمله امید ابراهیمی، نیومایر و دیاباته را هم اضافه کرد که در دوره‌های مختلف لیگ نبودشان به ضرر استقلال تمام شده است.

7413