باتیستوتا: به یک دکتر التماس کردم که پاهایم را قطع کند

باتیستوتا: به یک دکتر التماس کردم که پاهایم را قطع کند

پایگاه خبری فوتبالی – گابریل باتیستوتا، اسطوره فوتبال آرژانتین گفته که مشکل پاهایش به حدی بوده که از یک پزشک درخواست کرده پاهایش را قطع کنند.

این اسطوره فیورنتینا که در 17 سال بازی در تیم‌های مختلف 350 گل برای کشور و باشگاه‌هایش به ثمر رساند، تحت عمل جراحی مچ پا قرار گرفته تا دوباره بتواند به شکل طبیعی راه برود.

باتیستوتا می‌گوید که پس از بازنشستگی از فوتبال، در راه رفتن روزانه‌اش هم مشکل داشته است: «آن‌قدر درد داشتم که از یک پزشک خواستم پاهایم را قطع کند. من درد داشتم و این درد بیشتر و بیشتر می‌شد. عمل جراحی راه حلی بود که دست کم شش، هفت سال به دنبالش بودم. در 40 روز بعد که آتل پایم را باز کنم می‌فهمم که دردش از بین رفته یا نه، و آیا می‌توانم مانند یک انسان معمولی راه بروم یا نه.»

او با 54 گل در 77 بازی ملی، دومین گل‌زن برتر تاریخ تیم ملی آرژانتین پس از لیونل مسی است. او می‌گوید: «وقتی فوتبال را کنار گذاشتم، دریافتم که مچ‌ پاهایم خرد شده است. استخوان‌هایم که وزن 86، 87 کیلویی من را تحمل می‌کردند در تماس دائم با هم بودند. حتی کوچک‌ترین حرکت هم برایم دردناک بود. مارکو فان‌باستن هم همین مشکل را داشت و در 28سالگی به این نتیجه رسید که فوتبال را کنار بگذارد.

من برخی روزها حتی نمی‌توانستم از تخت خود بلند شوم. از شدت درد فریاد می‌زدم و به خودم می‌گفتم: نمی‌تواند این‌طوری ادامه پیدا کند.

آن‌قدر حالم بد بود که به یک پزشک که دوستم بود مراجعه کردم و به او گفتم پاهایم را قطع کند. به او التماس کردم. به او اصرار کردم. به او گفتم که این دیگر اسمش زندگی نیست.»

8444