گزارش روز؛ چرا ایتالیا پس از 65 سال به جای آبی، سبز می‌پوشد؟

گزارش روز؛ چرا ایتالیا پس از 65 سال به جای آبی، سبز می‌پوشد؟

پایگاه خبری فوتبالی - ایتالیا همچنان به دنبال بهبود شرایط فوتبالی خود است. این تیم در جام جهانی 2018 برای اولین بار در شصت سال اخیر در این تورنمنت حضور نداشت تا برگ مهمی از تاریخ فوتبالش رقم بخورد. آنها روبرتو مانچینی را به عنوان سرمربی انتخاب کردند و سعی کردند که با انتخاب بازیکنان جوان در تیم ملی، هویت جدیدی برای خود بسازند.

به گزارش فوتبالی، حالا فدراسیون فوتبال ایتالیا در توافقی که با پوما داشته، تصمیم گرفته است که از پیراهن متفاوتی در بازیهای خود انتخاب کند. آنها برای ادای دین به پیروزی دو بر صفر مقابل آرژانتین در سال 1954 در استادیوم المپیک رم، پیراهن خود را به رنگ آن بازی در آوردند و قرار است که در بازی با یونان به جای رنگ آبی از رنگ سبز استفاده کنند. بعد از آن بازی، پیراهن های رده های پایه ایتالیا به رنگ سبز بود و پیراهن بزرگسالان به رنگ آبی. در حقیقت فدراسیون فوتبال ایتالیا با این کار می خواست که به بازیکنان جوان بفهماند که پوشیدن پیراهن لاجوردی چه افتخار بزرگی است و به سادگی به دست نمی آید.

حالا فدراسیون فوتبال ایتالیا برای این که نشان بدهد که می خواهد دوباره از نو ساخته شود و همه چیز را از نو بسازد، قرار است که در مقابل یونان از پیراهن رنگ سبز استفاده کند. پیراهنی که به معنی تولد دوباره نسل جدید این تیم خواهد بود چرا که در حال حاضر 12 تا از بازیکنان حاضر در لیست تیم ملی ایتالیا زیر 25 سال سن دارند. 

تیم ملی ایتالیا امروز در بازی راهیابی به یورو 2020 در استادیوم المپیک رم از پیراهن سبز رنگ استفاده خواهد کرد. عجیب این که این استادیوم 65 سال پیش میزبان آخرین باری بود که ایتالیا در یک بازی خانگی از رنگ سبز استفاده کرده بود. 

اما یک سوال مرسوم میان فوتبالدوستان وجود دارد: چرا ایتالیا از رنگ آبی استفاده می کند در حالی که رنگ پرچمش قرمز، سفید و سبز است؟ تیم ملی ایتالیا در اوایل کار خود پیراهن سفیدرنگ را می پوشید که در آن زمان خیلی مرسوم بود. آنها از سال 1922 به سراغ رنگ آبی رفتند. رنگ آبی رنگ مخصوص خاندان سلطنتی ساووی بود که در آن زمان در ایتالیا سلطنت می کردند. آنها با همین رنگ قهرمان جام جهانی 1934 شدند و با وجود تلاش های موسولینی برای این که رنگ پیراهن به مشکی تغییر پیدا کند، ایتالیایی ها با رنگ آبی همذات پنداری می کنند و به همین خاطر سالهاست که لقب "آتزوری" به عنوان آبی ها را دارند. از همان زمان ایتالیا از پیراهن آبی ، شورت سفید و جوراب آبی استفاده می کند که تبدیل به بخشی از تاریخ ایتالیا شده است. 

ایتالیا فقط یک بار در تاریخش رنگ پیراهنش را عوض کرد که در جام کنفدراسیون های 2009 به جای آبی لاجوردی از رنگ آبی آسمانی برای پیراهنش استفاده کرد. 

ایتالیا امشب رنگ سبز را می پوشد. رنگی که نماد نسل تازه این تیم است و گویی که آنها می خواهند ثابت کنند که خون تازه ای در رگ هایشان جریان پیدا کرده است.