معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه A: ایتالیا

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه A: ایتالیا

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

ایتالیا
روبرتو مانچینی کسی است که می‌تواند ادعا کند ایتالیا را نجات داده. زمانی که در می ۲۰۱۸ روی نیمکت ایتالیا نشست، آبی‌پوشان در راه رسیدن به جام جهانی روسیه ناکام شده بودند. اتفاقی که ۶۰ سال بود رخ نداده بود اما مانچینی به تدریچ اقدام به بازسازی تیم با جوانان و هویت ایتالیا پرداخت. جو فعلی کاملا متفاوت است. غرور ایتالیایی‌ها کاملا بازیابی و خودباوری باعث بروز امیدواری در راه فتح یورو شده.

در بازی‌های مقدماتی، مانچینی رکورد ویتوریو پوتزو (کسی که ایتالیا را ۲ بار قهرمان جام جهانی کرد) را شکست و ۱۱ برد پیاپی به دست آورد و آبی‌پوشان ۳ بازی زودتر به یویور صعود کردند و با تفاضل +۳۳ در صدر جدول قرار گرفتند. تنها بلژیک از این عملکرد بهتر کار کرده بود.

ایتالیا سپس در لیگ اروپا لهستان، هلند و بوسنی را پشت سر گذاشت و حالا با احتساب مسابقات مقدماتی جام جهانی، آبی‌پوشان ۲۵ بازی (بدون احتساب همراه بازی‌های دوستانه پیش از یورو) را بدون شکست پشت سر گذاشته‌اند که با رکورد مارچلو لیپی برابری می‌کند. مهم‌ترین نگرانی در ایتالیا خط حمله است. چیرو ایموبیله هنوز نتوانسته در تیم ملی مثل لاتزیو بدرخشد و هیچ کس دیگری خود را به عنوان مهره اول اثبات نکرده. راه حل ایتالیا گلزنی دیگر بازیکنان بود. به نحوی که ۱۹ بازیکن در مرحله مقدمات گلزنی کردند و بهترین گلزن هم بلوتی با ۴ گل شد.

نسل جدید تیم ملی همه زیر ۲۴ سال سن دارند. از بارلای اینتر گرفته تا دونارومای میلان. از کیه‌زای یوونتوس گرفته تا زانیولوی رم. مانچینی می گوید: با توجه به تعویق مسابقات، بازیکنان جوان ما یک سال باتجربه‌تر شده‌اند و می‌توانند بهتری شوند. او اشتباه نمی‌کرد. حالا باستونی و پسینا هم خود را به ترکیب اصلی اضافه کرده‌اند. در گروهی که ترکیه، ولز و سویس حضور دارند می‌توان انتظار داشت ایتالیا را در مرحله بعد مشاهده کنیم.

سرمربی: روبرتو مانچینی.
۵۶ ساله.  با تحول خود در تیم ملی همه را به تحسین وا داشت. اگر بتواند در این تورنمنت بدرخشد به یک قهرمان ملی تبدیل می‌شود.

بازیکن کلیدی: مارکو وراتی
هافبک ۲۸ ساله پاری سن ژرمن در اوج قرار دارد. او ترکیبی از خلاقیت و هوش را دارد که باعث شده نقشی اساسی در سیستم ۴۳۳ مانچینی داشته باشد. او را می‌توان رهبر ایتالیایی‌ها دانست.

نقطه قوت: آن‌ها ترکیب خوبی از جوانی و تجربه را دارند. در خط دفاع بونوچی و کیه‌لینی حضور دارند که می‌توانند همه را هدایت کنند و در هافبک هم جورجینیو عالی کار می‌کند.

نقطه ضعف: نداشتن یک گلزن قهار. بلوتی و ایموبیله و کاپوتو و حتی مویزه کین در تیم هستند اما چه کسی نفر اول خواهد شد؟

پیش‌بینی فور فور تو: ایتالیا به عنوان تیم اول صعود می‌کند و پس از برتری مقابل اوکراین، مقابل بلژیک و لوکاکو شکست می‌خورد.

1101