ژائو فلیکس، جوان ترین گلزن تاریخ اتلتیکو در لیگ قهرمانان اروپا

ژائو فلیکس، جوان ترین گلزن تاریخ اتلتیکو در لیگ قهرمانان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی- ژائو فلیکس خرید تابستانی اتلتیکومادرید با گلزنی در بازی امشب تیمش مقابل لوکوموتیو، رکورد جالب توجهی را به نام خودش به ثبت رساند. در این بازی اتلتیکومادرید موفق شد تا با نتیجه 0-2 از سد میزبانش لوکوموتیو مسکو عبور کند. گل اول اتلتیکودر دقیقه 48 توسط ژائو فلیکس به ثمر رسید و گل دوم شاگردان سیمئونه، در دقیقه 58 توسط توماس از راه رسید.

این گلزن پرتغالی در سن 19 سال و 325 روزگی برای اتلتیکو گلزنی کرد تا رکوردی که تا پیش از این در اختیار سرخیو آگوئرو بود را به خود اختصاص دهد. تا پیش ازاین عنوان جوانترین گلزن تاریخ باشگاه اتلتیکو در اختیار سرخیو آگوئرو بود. این بازیکن آرژانتینی 11 سال قبل با گلزنی برای اتلتیکو در اروپا، در سن 20 سال و 106 روزگی جوان ترین گلزن تاریخ اتلتیکو در لیگ قهرمانان اروپا بود.

آگوئرو اولین گلزنی اش در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا را در روز شانزدهم سپتامبر سال 2008 و در مصاف اتلتیکو مقابل آیندهوون تجربه کرد تا در برد 3-0 تیمش مقابل حریف هلندی تاثیرگذار باشد. سرخیو آگوئرو در آن بازی دو گل ابتدایی اتلتیکو را به ثمر رساند و گل سوم توسط مانیش از راه رسید. 

اما در روز اول اکتبر سال 2019 این رکورد به نام ژآئو فلیکس ستاره پرتغالی اتلتی ثبت شد. این بازیکن جوان در بازی امشب اتلتیکو مقابل لوکوموتیو اولین گلش را دررقابتهای لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند و بدین ترتیب جوان ترین گلزن تاریخ اتلتیکو در لیگ قهرمانان اروپا عنوان یافت. حالا و باگذشت 11 سال اتلتیکو بازیکن جوان دیگری رایافته که توانست رکورد آگوئرو را مال خود کند. با گلی که ژائو در بازی با لوکوموتیو به ثمررساند، تعداد گلهای او دراین فصل برای اتلتیکو به 3 گل در9 بازی رسید.