ترشتگن اولین دروازه بان بارسا در قرن 21 که پاس گل داد

ترشتگن اولین دروازه بان بارسا در قرن 21 که پاس گل داد

سایت رسمی فوتبالی- تیمهای بزرگ دنیای فوتبال همگی دروازه بانان فوق العاده ای را در اختیار دارند تا وقتی مهاجمان بی نظیرشان به گل می رسند، یک سنگربان بزرگ هم مانع از گلزنی تیم حریف شود. اما در مورد بارسلونا و مارک آندره ترشتگن اوضاع متفاوت است. او در بازی اخیر بارسا مقابل ختافه، حتی درامر گلزنی هم مشارکت کرد و پاس گلی تماشایی را به لوئیس سوارز رساند تا رکورد حیرت آوری به نام او ثبت شود.

به گزارش فوتبالی، در دقیقه 21 بازی بود که ترشتگن با خروج از محوطه جلوی دروازه توپ را با سینه اش کنترل کرد و خودش را از فشار آنخل رهانید و توپی بلند را به زمین حریف ارسال کرد و 58 متر توپ را به جلو فرستاد و لوئیس سوارز با بهره گیری از این توپ و با رها ک ردن خودش از بند برونو، توپ را وارد دروازه داوید سوریا کرد.

طبق آمار منتشره توسط اوپتا، این اولین پاس گل دروازه بانان بارسلونا در قرن 21 است . خود ترشتگن درپایان بازی با ختافه به خبرنگاران گفت:« بین دو نیمه به مربی دروازه بانان بارسا گفتم که فقط همین را کم داشتم. بله من سوارز را دیدم ولی راستش را بخواهید، خیلی هم دقیق او را نمی دیدم.»

 این حرکت یادآور پاسی بود که آندونی سوبی سارتا دروازه بان اسبق بارسا در بازی ال کلاسیکوی فصل 7-1986 به گری لینکر رساند. در آن بازی که در نوکمپ برگزار می شد، بارسا 2-3 رئال را شکست داد و لینکر در آن بازی هت تریک کرد و گل سوم او از روی پاس گل دروازه بان بارسا به ثمر رسید.


سالها بعد ترشتگن توسط آندونی سوبی سارتا به بارسلونا منتقل شد و با قراردادی 12 میلیون یورویی به بارسا پیوست و حالا در مسیر موفقیت قرار دارد.

 این دروازه بان 27 ساله در بهترین روزهای کارنامه ورزشی اش است و تا به اینجای فصل 10 گل دریافت کرده که شش گل بیشتر از تعداد گلهای دریافتی یان اوبلاک دروازه بان اتلتیکو است و کار او برای فتح جایزه سامورا (بهترین گلر فصل لالیگا) سخت است ولی هدف اصلی او فتح پنجمین قهرمانی در لالیگا در شش سال حضورش در بارساست.

در شرایطی که او همچنان در ترکیب بارسا خوش می درخشد و در لیگ قهرمانان اروپا و دربازی با دورتموند هم ضربه پنالتی مارکو رویس را مهار کرده بود، هنوز نتوانسته پیراهن اصلی تیم ملی آلمان را مال خود کند و رقابت و بحثهای جنجالی او با مانوئل نویر در هفته های اخیر حسابی خبر ساز بوده است.

6363