شرط حضور بانوان در مسابقات داخلی؛ صدور مجوز کشوری

شرط حضور بانوان در مسابقات داخلی؛ صدور مجوز کشوری

وبسایت رسمی فوتبالی – آیا بانوان می‌توانند برای دیدن مسابقات لیگ برتر هم به ورزشگاه بروند؟

به گزارش فوتبالی، حضور بانوان طرفدار فوتبال در بازی تیم ملی مقابل کامبوج قطعی شده اما گویا فیفا در تلاش است تا زمینه حضور بانوان در بازیهای باشگاهی را هم فراهم کند.

در جدیدترین بیانیه فیفا، صراحتا به این نکته اشاره شده که  زنان باید اجازه ورود به همه استادیوم‌های فوتبال ایران برای تماشای همه مسابقات را داشته باشند. موضعی که در صحبتهای دیشب رئیس فیفا هم تکرار شد و حالا همه منتظرند تا ببینند فدراسیون فوتبال چه واکنشی به این قضیه نشان خواهد داد.

روزنامه ایران‌ورزشی که به عنوان ارگان رسمی دولت به حضور بانوان در مسابقات لیگ برتر خوشبین است. به نوشته این روزنامه، تنها چند قدم دیگر تا تحقق این موضوع فاصله است که اولین قدم آن صدور مجوز کشوری برای حضور زنان خواهد بود( به گفته یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال هنوز مجوز کشوری برای حضور بانوان در بازیهای داخلی صادر نشده است) و البته گزارشی که از حضور زنان در بازی ایران - کامبوج به دست نهادهای مربوطه می‌رسد.

به همین خاطر است که برای بازی ایران - کامبوج، بلیت فروشی تنها برای تعداد محدودی از زنان از 1600 تا 4 یا 5 هزار نفر انجام می‌شود تا این جمعیت قابل کنترل باشند و در صورت بروز هر مشکلی، پروسه حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای بازی‌های داخلی به تعویق نیفتد.

ایران ورزشی در ادامه گزارشش به این نکته اشاره کرده که اگر چه فیفا برای حضور بانوان در بازیهای تیم ملی ابلاغیه رسمی برای فدراسیون فوتبال فرستاده اما این اتفاق، هنوز برای بازیهای باشگاهی رخ نداده و در صورتی که فیفا روی حضور بانوان در مسابقات داخلی هم تاکید داشته باشد، آن وقت بانوان می‌توانند لیگ برتر را از نزدیک ببینند. 

1984