افاضلی: پرسپولیس در دیداری نزدیک استقلال را برد

افاضلی: پرسپولیس در دیداری نزدیک استقلال را برد

وب سایت رسمی فوتبالی-  مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره نود و یکمین شهرآورد پایتخت گفت: پرسپولیس در یک بازی نزدیک استقلال را شکست داد و به سه امتیاز ارزشمند این دیدار دست پیدا کرد.

به گزارش فوتبالی، «هومن افاضلی» در گفت و گویی افزود: در شهرآورد نودویکم بازی قابل قبولی را از هر ۲ تیم شاهد بودیم و از این دیدار بیش از این هم نمی شود بازی زیباتری را انتظار داشت.

وی افزود: تیم پرسپولیس به همان آرایش زمان «برانکو ایوانکوویچ» بازگشته از این رو بازیکنان این تیم به لحاظ تاکتیکی مسنجم‌تر از دیدارهای ابتدایی این تیم با هدایت «گابریل کالدرون» بازی کردند.

سرمربی اسبق تیم فوتبال نفت تهران با اشاره به اینکه استقلال بازی را بهتر از پرسپولیس شروع کرد، ادامه داد: در شروع این دیدار شاهد عطش بیشتر بازیکنان آبی برای کسب پیروزی بودیم و آنان بازی روان‌تری را نسبت به حریف نامدار خود به نمایش گذاشتند.

وی افزود: کادر فنی این تیم در مرکز زمین ۶ بازیکن را به خدمت گرفته بود و آنان در حمله و دفاع  نیز به سایر بازیکنان تیم کمک و کار را برای بازیکنان حریف سخت کرده بودند.

افاضلی گفت: اما در نیمه دوم کادر فنی پرسپولیس تاکتیک تیم را تغییر دادند و هافبک‌های خود را در مرکز زمین متمرکز و از بازیکنانی که در کانال‌های کناری فعالیت می‌کردند خواسته بودند، تحرک خود را بیشتر کنند و به همین دلیل فشارهای خط هافبک استقلال در نیمه دوم خنثی شد.

به گفته وی، البته از دست دادن پنالتی استقلال در نیمه نخست نیز در بهم ریختگی این تیم در نیمه دوم بی تاثیر نبود. با سخت شدن شرایط استقلال در نیمه دوم قرمزهای پایتخت از موقعیت‌های ایجاد شده بهتر استفاده کردند و به تک گل سه امتیازی نیز رسیدند.

سرمربی سابق تیم کارون اروند خرمشهر یک بار دیگر تاکید کرد: چنانچه ضربه پنالتی استقلال گل می‌شد، شرایط و شکل بازی تغییر می‌کرد، اما این ضربه از دست رفت تا با تیزهوشی بازیکنان حریف بازی به  سود آنان به پایان برسد.

افاضلی درپاسخ  سووالی مبنی بر اینکه چرا بازیکنان سرخآبی در نود و یکمین شهرآورد پایتخت در رد و بدل کردن پاس‌های متعدد ناکام بودند نیز گفت: هر ۲ تیم کادر فنی خود را برای فصل جاری تغییر دادند با این شرایط باید بدانیم آیا آنان اصلا به رد و بدل کردن پاس‌های متعدد اعتقادی دارند و یا اینکه می‌خواهند زودتر به دروازه حریف برسند؟

وی یادآور شد: از سوی دیگر نباید از یاد ببریم شهرآورد بازی پرتشنی است و فشار روانی بازیکنان و کادر فنی در این دیدار بیش از سایر بازی‌هاست.  به طور حتم این فشار روانی اثر مستقیم بر بازی بازیکنان حریف دارد و در این شرایط نباید انتظار بازی زیبا و با کیفیتی از ۲ تیم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، رد و بدل شدن تعداد کم پاس در دیدارهای لیگ برتر تنها مربوط به این بازی نیست و این مشکل را در تمامی دیدارهای لیگ برتر شاهد هستیم که این ۲ تیم نیز از این قاعده نمی‌توانند مستثنی باشند.

نود و یکمین شهرآورد پایتخت روز گذشته به میزبانی استقلال در ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار و شاگردان «گابریل کالدرون» حریف آبی خود را با نتیجه یک برصفر شکست دادند و ۹ امتیازی شدند و به رده دوم جدول این رقابت‌ها صعود کردند.

7655