حمله تند معاون سابق باشگاه استقلال به وریا غفوری

حمله تند معاون سابق باشگاه استقلال به وریا غفوری

وبسایت رسمی فوتبالی – باخت در دربی استقلال را وارد بحران عجیبی کرده است.

به گزارش فوتبالی، صحبتهای دیشب سیاوش یزدانی نشان داد که استقلال اصلا حال و روز خوبی ندارد. مدافع استقلال در بخشی از صحبتهایش با خبرنگاران مدعی شد استقلال حواشی و مشکلات زیادی دارد و البته بیشتر این مساله را باز نکرد تا مشخص شود درون تیم استراماچونی چه اتفاقاتی در حال رقم خوردن است.

در چنین شرایطی معاون سابق باشگاه استقلال در بیانیه ای که خبرگزاری‌های تسنیم و ایسنا آن را منتشر کردند، پاسخ حرفهای چند روز قبل کاپیتان استقلال را داده است. وریا غفوری پنجشنبه گذشته گفته بود:" . برخی‌ها تغییرات زیادی در تیم ایجاد کردند، رفتند و خودشان را پنهان کردند و استقلال به این شرایط رسید." او اگر چه اسم علی خطیر را نیاورده بود اما این صحبتهایش در کنار مصاحبه‌های قبلی‌اش، مخاطب خاص خودش را داشت و حالا علی خطیر با اسم بردن از وریا و اشاره به مدیر برنامه‌های او – که مدیر برنامه‌های علی کریمی و حسین حسینی هم هست – حرفهای تندی علیه او زده است.

بخشهای مهم صحبتهای خطیر را برایتان منتشر و قضاوت را به عهده شما واگذار می‌کنیم:

•  ، آیا دغدغه‌ یک بازیکن باید فعالیت اجتماعی و حتی برخی اوقات سیاسی در فضای مجازی باشد و همین ماجرا روی کار فنی‌اش اثر بگذارد؟ خیلی‌ها به کاپیتان فعلی استقلال گفته‌اند که به جای این کارها، تمرکز را روی فوتبالت بگذارد و اگر هم نمی‌توانی فوتبال را رها و کار سیاسی کن، یا اصلا از استقلال برو و در تیم دیگری باش و این کارها را انجام بده.

•  بحث‌هایی مطرح شده که انگار من 10 بازیکن را از استقلال فراری داده‌ام. من کدام بازیکن استقلال را فراری داده‌ام؟ من اگر شخم زدن بلد بودم، باید اول تو(غفوری) را شخم می‌زدم. مدیربرنامه شما که همچنان علیه من خط می‌دهد، باعث و بانی باخت استقلال در دربی بود، چون همه بازیکنانش بی‌کیفیت بودند و بد بازی کردند و تو هم امروز اصلا خوب نبودی. من از استقلالی ریالی پول نگرفتم و 500 میلیون تومان هم از جیبم خرج کرده‌ام و می‌توانی این را از مدیران باشگاه بپرسی، ولی تو چه کار کرده‌ای؟ 

•  یادت نیست در بازی استقلال - سایپا و همچنین در منزل من در حضور دوست مشترک به من گفتی که مهدی رحمتی را از تیم کنار بگذارید، تیم درست می‌شود؟ آیا تیم درست شد؟ مشکل باند "سفت‌ها" بود؟ باز باند سفت‌ها در کورس قهرمانی قرار داشتند، شما که سر دسته باند شل‌ها هستید، چه کار کرده‌اید؟ استقلال هر چه می‌کشد، از دست باند شل‌هاست!

•  به خاطر قدرت مدیربرنامه‌های شما در تیم استعفا کردم و رفتم، چون زورم به باند شما نرسید. اگر زورم می‌رسید باند شما را متلاشی می‌کردم تا استقلال از دست شما نفس بکشد. من کدام بازیکن را فراری داده‌ام؟ این شما بودید که به سرکردگی دلال معروف، به عوامل فضای مجازی‌تان خط می‌دادید بازیکن غیر باند شما را بزنند تا راحت تیم را در اختیار بگیرید

•  شما به دروغ بازارگرمی می‌کردید که تراکتور ما را می‌خواهد و حاضر است 6 میلیارد تومان بدهد. کدام مدیر تراکتور حاضر است این موارد را تأیید کند؟ رفتید و دورهایتان را زدید و آمدید در نهایت با استقلال قرارداد بستید. بازارگرمی دلال شما و موج‌های رسانه‌ای مشکوک که هدفش ادامه حضور شما در استقلال بود کار را به اینجا کشانده است. 

•  این شما و باند شما بود که با بازیکنان به صورت پکیجی قرارداد بستید. یعنی یک بازیکن که قیمت بالایی داشت به شرطی قرارداد می‌بست که بازیکن دیگری که قیمت بالایی نداشت، اول قرارداد ببندد. این شما نبودی که به عنوان کاپیتان با همراهی دوستان‌تان، بازیکنان جوان دیگری را مجبور می‌کردید که با مدیربرنامه شما قرارداد امضا کنند؟ سال گذشته سرجمع 10 بازی کردی، 5 میلیارد تومان نقد گرفتی، BMW سری 7 گرفتی، بعد می‌آمدی و بازیکنان را تحریک می‌کردی که اعتراض کنند؟ معلوم است که باید از رفتن من خوشحال باشی و علیه من حرف بزنی، چون می‌خواستی با این کیفیت، از استقلال سه و نیم میلیارد تومان بگیری، اما من نگذاشتم و جلوی این قرارداد را گرفتم.

•  اینکه گفته‌ای 10 نفر از استقلال رفته‌اند، در واقع بازیکنان فعلی را تضعیف کرده‌ای. اگر شخصیت یک کاپیتان را داشتی، هیچ وقت این حرف را نمی‌زدی و با این حرف روحیه خودت و تیم را قبل از دربی پایین نمی‌آوردی. یک کاپیتان هر چقدر تیمش ضعیف باشد، به آنها روحیه می‌دهد. تو شخصیت یک کاپیتان را نداری. تو عملا من را نزده‌ای، بلکه استقلال و همه هم‌تیمی‌هایت را زده‌ای.

1984